حمله خمپاره‌ای نیروهای حفتر به برخی مناطق طرابلس
کد خبر: 3871757
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

حمله خمپاره‌ای نیروهای حفتر به برخی مناطق طرابلس

گروه بین‌الملل ــ با اعلام خبر پایان یافتن آتش‌بس از سوی رئیس مجلس نمایندگان طرفدار خلیفه حفتر در شرق لیبی، شبه‌نظامیان وابسته به وی مناطق صلاح‌الدین و الرامله در جنوب طرابلس، پایتخت لیبی، را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، محمد قنونو، سخنگوی ارتش دولت وفاق ملی لیبی، طی نشستی خبری، آغاز مجدد حملات نیروهای وابسته به حفتر به پایتخت لیبی را اعلام کرد و گفت: شبه‌نظامیان خلیفه حفتر به مناطق مسکونی غیرنظامیان در صلاح‌الدین و الرامله خمپاره شلیک کردند. نیروهای وابسته به حفتر در منطقه مستقر شده‌اند و پهپادهای امارات متحده عربی در آسمان طرابلس پرواز می‌کنند.

وی تأکید کرد: نیروهای ارتش دولت وفاق ملی لیبی به اندازه کافی قوی هستند و توانایی پاسخ به شبه‌نظامیان را دارند.

قنونو از افرادی که در جریان درگیری از خانه‌های خود خارج شده‌اند خواست تا به خانه‌هایشان بازگردند.

یادآور می‌شود، ساعاتی پیش عقیله صالح، رئیس مجلس نمایندگان وابسته به خلیفه حفتر، در طبرق واقع در شرق لیبی اعلام کرد: آتش‌بس پایان یافته و جنگ ادامه خواهد یافت.

یادآور می‌شود، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، نیز در ارتباط با تحولات اخیر لیبی و تلاش برای برقراری آتش‌بس بین دولت وفاق ملی و نیروهای حفتر در مذاکرات مسکو، پایتخت روسیه، گفت: ما بر سر قولمان ایستاده‌ایم، ولی متأسفانه حفتر کودتاگر در میز مذاکره نیز با توسل به مکر و حیله، توافقنامه آتش‌بس را امضا نکرده و مسکو را ترک و از آنجا فرار کرد. در صورت ادامه حملات حفتر به مردم لیبی و دولت مشروع این کشور پاسخ مناسب را خواهیم داد.

در حال حاضر درگیری‌های شدیدی بین شبه‌نظامیان خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج در جنوب طرابلس، پایتخت این کشور، ادامه دارد.

آتش‌بسی که نیمه‌شب 12 ژانویه (22 دی) به درخواست روسیه و ترکیه بین طرفین برقرار شد دوام نیاورد و عقیله صالح، رئیس مجلس نمایندگان وابسته به خلیفه حفتر، در طبرق واقع در شرق لیبی اعلام کرد: آتش‌بس پایان یافته و جنگ ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha