تأثیر حملات تروریستی نیوزیلند بر کسب‌و‌کارهای مسلمانان
کد خبر: 3871785
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

تأثیر حملات تروریستی نیوزیلند بر کسب‌و‌کارهای مسلمانان

گروه بین‌الملل ــ گزارش‌ها نشان می‌دهد که پس از گذشت حدود 10 ماه از حمله به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند که موجب جان‌باختن تعداد زیادی از نمازگزاران شد، مشاغل مرتبط با جامعه مسلمانان دیگر رونق سابق خود را ندارند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گاردین، با گذشت 10 ماه از حمله مرگبار تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزلند، یکی از سوپرمارکت‌هایی که در خدمت جامعه مسلمانان بود تعطیل شده و یک سوپرمارکت دیگر، احتمالا به فروش خواهد رفت.

کسانی که این فروشگاه‌ها را اداره می‌کنند، می‌گویند که افت تجارت به دلیل کشته‌شدن نان‌آوران ده‌ها خانواده بوده است.

در میان جان‌باختگان حمله تروریستی اسفندماه سال گذشته به مساجد نیوزیلند، نام امجد حمید، متخصص قلب و عروق و پدر دو فرزند در کرایست‌چرچ به چشم می‌خورد که تجارت خانوادگی شرکت غذای مدیترانه‌ای، معروف به مفکو(Mefco) را نیز مدیریت می‌کرد.

از زمان درگذشت وی، برادرش ایمان حمید و خواهرزاده‌اش نور حمید، آنجا را به جای او اداره می‌کردند. خانواده حمید مجبور شده‌اند قیمت‌ها را افزایش دهند و به دلیل عدم کفاف درآمد، این مکان را برای فروش آگهی کنند.

به گفته نور حمید، این تجارت از سال 2017 یعنی هنگامی که به مکان جدیدی در کریست‌چراچ نقل مکان کرده بود، با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد، اما پس از حملات به مساجد فروش به طرز چشمگیری کاهش یافت.

وی گفت: ما قبلاً سه برابر نان درست می‌کردیم و همه آن را می‌فروختیم. اکنون هفته‌ای یک بار پخت می‌کنیم و با این وجود همین هم فروش نمی‌رود.

دولت نیوزلند یک بسته کمک و مشاوره مالی به مشاغل آسیب دیده از حملات مساجد ارائه داد. اما این فقط برای کسانی که در نزدیکی مسجد لینوود قرار داشتند اعمال می‌شود که پس از تیراندازی مجبور به تعطیلی شده‌اند و تلاش می‌کنند که پس از آن روی پاهای خود بایستند.

انتهای پیام
captcha