تمام مددجویان بهزیستی در مناطق سیل‌زده آسیب‌ دیده‌اند/ بهترین نوع کمک؛ نقدی
کد خبر: 3871786
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی:

تمام مددجویان بهزیستی در مناطق سیل‌زده آسیب‌ دیده‌اند/ بهترین نوع کمک؛ نقدی

گروه جامعه ــ رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور از گستردگی خسارت‌های وارده به مددجویان بهزیستی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان سخن گفت و افزود: بعد مسافت موجب شده است تا فقط از استان‌های معین اقلام غیرنقدی ارسال شود.

احمدرضا شجیعی، رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اشاره به حجم بسیار بالای آب در جنوب استان سیستان و بلوچستان، گفت: حجم آب به حدی است که به همه مردم آسیب رسانده است و حتی عده‌ای در امان نمانده‌اند.

وی بر همین اساس اعلام کرد: تمام مددجویان بهزیستی که در این مناطق زندگی می‌کنند دچار آسیب‌دیدگی ناشی از سیل شده‌اند. به خصوص اینکه مددجویان بهزیستی از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند و هم منازل آسیب‌پذیرتری دارند و هم در مناطق محرو‌م‌تر و با آسیب‌پذیری بیشتر زندگی می‌کنند.

شجیعی در پاسخ به این سؤال که در شرایطی که سازمان بهزیستی با کمبود بودجه مواجه است، چگونه از مددجویان آسیب‌دیده خود حمایت می‌کند، گفت: با کمک‌های مردمی، حساب مشارکت‌های سازمان بهزیستی و نیز کمک‌های غیر نقدی مردم یاریگر سیل‌زدگان خواهیم بود.

وی به فعال بودن سامانه ثبت خسارت در سازمان بهزیستی نیز اشاره و بیان کرد: در حال جمع‌آوری اطلاعات و ثبت خسارات سیل هستیم اما با توجه به گستره زیاد مناطق آسیب‌دیده و اینکه دسترسی به برخی مناطق ممکن نبود، هنوز برآورد کاملی از خسارت‌ها نداریم و در حال تکمیل اطلاعات هستیم.

رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور از ارتفاع چهار تا شش متری آب در برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان سخن گفت و افزود: در حال حاضر استان‌های معین استان سیستان و بلوچستان در حال ارسال کمک‌های غیر نقدی به این مناطق هستند و از آنجایی که بُعد مسافت از سایر استان‌ها به این استان وجود دارد، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست که اقلام از تهران یا سایر استان‌ها تهیه و با هزینه بالای حمل و نقل به این استان فرستاده شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس در حال حاضر کمک‌های نقدی مردم سایر استان‌ها بهترین نوع کمک محسوب می‌شود. اما وسایل گرمایشی، مواد غذایی، لوازم بهداشتی، کفش و لباس از اقلام مورد نیاز مردم این استان است که مردم استان‌های همجوار می‌توانند برای مردم این استان ارسال کنند.

شجیعی در پایان گفت: مردم با مراجعه به اداره کل‌های بهزیستی و جمعیت‌ هلال احمر می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را اهدا کنند. خیران و نیکوکاران نیز می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۴۸۹۷۱۵۵۵ به نام سازمان بهزیستی نزد بانک مرکزی یا استفاده از کد دستوری #۹*۷*۷۳۳*  کمک‌های خود را اهدا کنند.

تمام مددجویان بهزیستی در مناطق سیل‌زده آسیب‌دیده‌اند/ بهترین نوع کمک نقدی است

 

انتهای پیام
captcha