کارگاه «بصیرت فاطمی» ویژه طلاب یزدی برگزار شد
کد خبر: 3872167
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

کارگاه «بصیرت فاطمی» ویژه طلاب یزدی برگزار شد

گروه معارف ــ کارگاه آموزشی «بصیرت فاطمی» ویژه روحانیان و طلاب با سخنرانی آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در یزد برگزار شد.

کارگاه «بصیرت فاطمی» ویژه طلاب یزدی برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، کارگاه آموزشی «بصیرت فاطمی» ویژه روحانیان و طلاب، 26 دی‌ماه با سخنرانی آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در یزد برگزار شد.

آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این نشست بر تبیین سبک و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) برای مردم به‌ویژه جوانان تأکید و اظهار کرد: دشمنان اسلام و تشیع همواره در طول تاریخ توطئه‌ها، دسیسه‌ها و شبیخون‌های زیادی را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: نتیجه این اقدامات خصمانه دشمنان سبب شد حقایق و سیره اهل‌البیت(ع) به خصوص حضرت فاطمه‌زهرا(س) کتمان شود و یا از بین برود اما در برخی موارد دشمنان گاهی مقام والای حضرت زهرا(س) را اقرار کرده‌اند و این اقرار گرفتن از سوی دشمن ارزشمند است.

آیت‌الله طبسی افزود: دشمنان نگذاشته‌اند احادیث دختر پیامبر(ص) که سال‌های زیادی در کنار پدر بودند به دست ما برسد اما هزاران حدیث را برای کسانی که مدت اندکی در محضر رسول خدا(ص) بوده‌اند نقل و جعل می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه طلاب و روحانیان باید بیش از گذشته نسبت به بررسی شخصیت حضرت زهرا(س) اقدام کنند، بیان کرد: حضرت زهرا(س) مدافع عینی ولایت است و ملتی که در مسیر دین و ارزش‌های انقلابی و سیره ائمه طاهرین(ع) حرکت کند قطعاً به سعادت و عزت می‌رسد.

وی شخصیت حضرت زهرا را یک الگوی کامل و تمام برای اقشار مختلف مردم عنوان و بر تبیین ابعاد شخصیتی ایشان تأکید کرد و ضمن اشاره به مناقب و فضیلت‌های حضرت زهرا(س) در خصوص شبهات وارد شده به این شخصیت بزرگوار به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha