ترور سردار سلیمانی، غیراخلاقی و مغایر با قوانین بین‌المللی بود
کد خبر: 3872188
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
حقوقدان برجسته آمریکایی:

ترور سردار سلیمانی، غیراخلاقی و مغایر با قوانین بین‌المللی بود

گروه بین‌الملل ــ یک حقوقدان مشهور آمریکایی در یادداشتی برای روزنامه نیویورک تایمز، ترور سردار قاسم سلیمانی را اقدامی غیر‌اخلاقی و نقض قوانین بین‌المللی دانست.

ترور سردار سلیمانی، غیراخلاقی و مغایر با قوانین بین‌المللی بودبه گزارش ایکنا به نقل از نیویورک تایمز، بنیامین فیرینتز (Benjamin B. Ferencz) حقوقدان کهنه‌کار آمریکایی در یادداشتی برای روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اکنون که در صدمین سال عمر خود هستم، نمی‌توانم ساکت بمانم. من در سال 1921 به عنوان یک پسربچه فقیر مهاجر وارد آمریکا شدم و احساس کردم باید خدماتی که آمریکا به من کرده است را جبران کنم.

در جنگ جهانی دوم در سمت دادستان رسیدگی‌کننده به جرایم جنگی در دادگاه نورنبرگ علیه رهبران نازی‌ها که هزاران زن و مرد و کودک بی‌گناه را کشته بودند از خدمت به کشورم احساس افتخار می‌کردم.  

مقامات آمریکایی اخیرا اعلام کرده‌اند که به دستور رئیس‌جمهور، رهبر نظامی کشوری که با آن در حال جنگ نبوده‌اند را از بین برده است. به عنوان دانش‌آموخته حقوق دانشگاه هاروارد که آثار بسیار زیادی در زمینه حقوق بین‌الملل نوشته‌ام از نظر من چنین عملی غیر‌اخلاقی و نقض آشکار قوانین داخلی و قوانین بین‌المللی است.

فیرینتز در ادامه یادداشت تأکید کرده است که مردم باید حقیقت را بدانند. منشور سازمان ملل، قوانین دادگاه کیفری بین‌المللی و دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه در این مورد از سوی دولت آمریکا نقض شده است.
 
وی در پایان یادداشت خود آورده است: در فضای امروزی جهان، جوانان در همه جا در خطر مرگ قرار دارند، مگر اینکه قلب و ذهن کسانی که جنگ را به قانون ترجیح می‌دهند عوض کنیم.
 
یادآور می شود، ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی از سوی دولت آمریکا، اعتراضات زیادی در بین مردم، صاحب‌نظران و سیاستمداران آمریکایی در پی داشته است.
 
انتهای پیام
captcha