سپاه ۴۰ سال امنیت آسمان ایران را تضمین کرده است
کد خبر: 3872213
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

سپاه ۴۰ سال امنیت آسمان ایران را تضمین کرده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه سپاه پاسداران ۴۰ سال امنیت آسمان را تضمین کرده است، گفت: مردم پاسخ دندان‌شکنی به توطئه‌گران دادند.

سپاه ۴۰ سال امنیت آسمان ایران را تضمین کرده است

به گزارش ایکنا، به نقل از ستاد نماز جمعه استان، حجت‌الاسلام‌ محمدباقر عبدوس، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز، 27 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تأکید اسلام مبنی بر اینکه هر جا ظلمی بر قومی نازل شد، به پا خاستن به‌منظور دفاع از حقوق مظلوم امری ضروری است، گفت: فرهنگ دفاع از حقوق مظلوم باید نهادینه شود.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده که حامی حقوق خود در برابر توطئه‌های دشمنان است و هرگز برابر زیاده‌گویی‌ها سکوت نمی‌کند، متذکر شد: در توطئه شهادت ناجوانمردانه فرمانده سپاه قدس، آمریکاییان ماه‌ها برنامه‌ریزی و جاسوسی اطلاعاتی کردند تا به شهادت این سردار و همراهانشان انجامید که در این راستا حضور میلیونی ایرانی‌ها در جریان تشییع این سردار رشید اسلام و سر دادن فریاد انتقام نیز بر پایه همین دفاع از حقوق مظلوم بود.

امام جمعه موقت سمنان به تشویق برخی کشورهای منطقه از آمریکا پیش از حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: کشورهایی چون عربستان‌ سعودی، امارات و بحرین، آمریکا را پیش از اولین سیلی سپاه، به تنش و جنگ علیه ایران تشویق می‌کردند؛ اما بعد از آن، درصدد تنش‌زدایی برآمدند؛ چراکه از صلابت نظامی ایران به هراس آمدند.

عبدوس به حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی اشاره کرد و افزود: حادثه‌ای مشابه این حوادث برای 18 کشور به وقوع پیوسته و در برخی از کشورها، پس از بیش از 10 سال هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده؛ اما جمهوری اسلامی بلافاصله پس از آگاهی از اولین نتایج، علت سقوط را اعلام کرد.

امام جمعه موقت سمنان گفت: چیزی که دنیا را به شگفتی واداشت، اعلام موضع شجاعانه فرمانده هوافضای سپاه، سردار حاجی‌زاده بود که آبروی خود را در طبق اخلاص نهاد و مسئولیت این حادثه را پذیرفت.

وی افزود: ملت ایران رشادت‌های سردار حاجی‌زاده را در فرماندهی‌های متعدد ازجمله هدف گرفتن و سقوط پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی، انتقام گرفتن خون شهید حججی به فرماندهی این سردار و انتقام حوادث روز ارتش در اهواز و همچنین انتقام حمله داعش به مجلس را فراموش نخواهند کرد.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه ابعاد سقوط هواپیمای اوکراینی مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: افرادی می‌خواستند به این بهانه ارزش انقلاب و نظام را زیر سؤال ببرند؛ اما مردم ایران با اعلام حمایت خود از آرمان‌های انقلاب و خدمات سپاه پاسداران که 40 سال امنیت آسمان را تضمین کرده است، پاسخ دندان‌شکنی به توطئه‌گران دادند.

امام جمعه موقت سمنان متذکر شد: شورای نگهبان یک محور برای بررسی صلاحیت‌هاست و تعیین صلاحیت هر نماینده برای یک دوره است و در دوره بعد سوابق وی در چهار ساله قبل مورد بررسی قرار می‌گیرد و کاندیداها می‌توانند در چارچوب قانون اعتراض کنند.

انتهای پیام
captcha