وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ...
کد خبر: 3872317
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
یادداشت وارده/

وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ...

گروه سیاسی ــ ایام‌الله تجلی‌گاه نصرت الهی و نشانه‌ای آشکار برای حقانیت جبهه صالحان و زبونی و خاری دشمنان است؛ روزهایی تاریخ‌ساز که دست قدرت الهی نمایان می‌شود و اراده الهی تحقق می‌یابد.

خطبه‌های روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران در میان انبوهی از قشرهای مختلف مردم از جهات مختلفی حائز اهمیت بسیار است؛ نخست آنکه معظم له حماسه میلیونی و تاریخی تشییع پیکر مطهر سید شهدای مقاومت؛ سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و دیگر همراهان ایشان در شهرهای مختلف ایران و عراق و نیز روز پاسخ‌کوبنده و درهم‌شکننده سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه‌ نظامی ایالات متحده در عراق را از روزهای خدا؛ «ایام الله» عنوان کردند.

ایام‌الله تجلی‌گاه نصرت الهی و نشانه‌ای آشکار برای حقانیت جبهه صالحان و زبونی و خاری دشمنان است؛ روزهایی تاریخ‌ساز که دست قدرت الهی نمایان می‌شود و اراده الهی صورت تحقق می‌یابد.

نکته دوم تأکید ایشان بر اهمیت تلقی مکتب از شهید سلیمانی است؛ مکتب سلیمانی، مکتب معنویت‌گرایی، آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی، عزتمندی، عدالت‌طلبی، انسان‌دوستی، و ... است؛ همه آنچه می‌توان در سیمای دانش‌آموختگان و تربیت‌یافتگان مکتب اسلام ناب محمدی جست‌وجو کرد.

تشییع میلیونی این شهید عزیز این پیام را منعکس می‌سازد که آن رحیل، نه صرفاً یک‌فرمانده نظامی خبره، بلکه نماد یک گفتمان اصیل اسلامی است که مورد پذیرش و احترام همگان است.

نکته سوم، نقش سپاه قدس به عنوان رزمندگان بدون مرز، در دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی است. به باور ایشان نیروی قدس نه صرفاً یک تشیکلات نظامی، بلکه یک نهاد انسانی با ارزش‌های روشن الهی و انسانی است؛ نهادی که بر مبنای وجدان بیدار خود به ناله مظلومان عالم لبیک گفته و طعم شیرین عزت را در کام ایشان جاری می‌سازد.

نیروی قدس نیروی رهایی‌بخش ملت‌های تحت ظلم و در هم کوبنده ستمگران و ظالمان است.

نکته چهارم، لزوم تقویت پایه‌های قدرت ملی است. آنچه ایران عزیز را از شرارت‌های مستکبران حفظ می‌نماید و طعم تلخ شکست را در کام بدخواهان فرو می‌نشاند، افزایش قدرت ملی است؛ قدرت ملی مجموعه‌ای از حوزه‌های قدرت همچون قدرت اجتماعی، قدرت اقتصادی، قدرت نظامی و بازدارندگی، قدرت علمی و ... است که تحصیل این مهم کشور را از توطئه‌های اشرار عالم مصون می‌دارد.

نکته پنجم، ضرورت حفظ همبستگی ملی در برابر فشارها و توطئه‌های دشمن است؛  بی‌تردید هر آنچه صفوف ملت در داخل استوارتر و به هم فشرده‌تر باشد، محلی برای نفوذ دشمن باقی نمی‌ماند. اتحاد و همدلی دولت و ملت، رمز پویایی و بقای ایران بوده و خواهد بود.

محمد محمودی‌کیا، عضو هیئت علمی پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی

انتهای پیام
captcha