شرکت باختر بیوشیمی تعلل در تولید داروی آنفولانزا را کذب اعلام کرد
کد خبر: 3872394
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

شرکت باختر بیوشیمی تعلل در تولید داروی آنفولانزا را کذب اعلام کرد

گروه سلامت ــ شرکت داروسازی باختر بیوشیمی در جوابیه‌ای به ایکنا، تعلل در تولید داروی آنفولانزا توسط این شرکت که از سوی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام شد را کذب دانست.

جوابیه شرکت باختر پتروشیمی؛هیچ تعللی در تولید داروی آنفولانزا صورت نگرفتبه گزارش ایکنا؛ در پی درج خبری در تاریخ ۱۸ آذرماه سال جاری، با تیتر «انحصاری در تولید داروی آنفولانزا نداریم» در رابطه با کمبود داروی آنفولانزا و شائبه تعلل شرکت تولید کننده این دارو، شرکت باختر بیوشیمی با ارسال جوابیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد.
 
جوابیه شرکت باختر پتروشیمی؛ به شرح زیر است.
 
مدیریت محترم خبرگزاری بین‌المللی قرآن
با اهدا سلام
احتراماً بازگشت به مطالب منتشره در آن خبرگزاری محترم در تاریخ 1398/09/18 موضوع شناسه خبر ۳۸۶۲۹۹۹ لطفاً مقرر فرماید، وفق قوانین جاری مطبوعات عین پاسخ ضمیمه و بدون هرگونه دخل و تصرف در همان صفحات در اولین شماره جهت تنویر افکار عمومی درج فرمایند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل

بسمه‌تعالی
این شرکت علی‌رغم تعطیلی ناخواسته واحد تولید به دلیل نگرانی در خصوص بروز کمبود داروی آنفولانزا در دی‌ماه ۱۳۹۷، اقدام به سفارش ماده مؤثر آن جهت ایجاد ذخیره استراتژیک نمود که در تاریخ 1397/11/13 ثبت سفارش گردید؛ لکن علیرغم پیگیری‌های عدیده از طریق سازمان غذا و دارو قریب به هفت ماه تأخیر در انجام سفارش و حمل کالا عارض گردید؛ و بالاخره پس از حمل و وصول کالا در گمرک به دلیل اقدامات ناصواب سازمان امور مالیاتی کرمانشاه، مشکلات عدیده عملیات ترخیص عارض گردید که منجر به تأخیر چند هفته‌ای در ترخیص کالا گردید که نهایتا تاریخ ۲۲/۰۸/۱۳۹۸ کالا ترخیص گردید.
 
متعاقبا این شرکت با درک شرایط حساس ناشی از اپیدمی ویروس آنفولانزا، علیرغم تعطیلی واحد تولیدی، صرفاً با استفاده از نیرو‌های ستادی و برخی از پرسنل زحمتکش شرکت که در حال حاضر ناشی از تعطیلی شرکت در دیگر شرکت‌های همکار فعالیت می‌نمایند، طی کمتر از یک هفته اقدام به تولید محصول مرتبط نمود و مراتب جهت توزیع به سازمان غذا و دارو ابلاغ گردید.

تفاهم‌نامه مورد ادعا جهت تولید داروی آنفولانزا در نیمه اول مهرماه سال جاری منعقد و امضا شده است؛ به عبارتی علی‌رغم تعطیلی شرکت طی ۱.۵ ماه اقدام به تولید و تحویل آن کالا نموده است که حسب سوابق کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌باشد؛ بنابراین طرح مراتب از سوی مسئولین وزارت بهداشت مبنی بر اینکه تولیدکننده بدعهدی کرده است، مصداق نشر اکاذیب می‌باشد. کلیه مستندات جهت ارائه به مقام قضایی در این شرکت محفوظ است.

روابط عمومی شرکت داروسازی باختر بیموشیمی
 
انتهای پیام
captcha