اصابت دو موشک به اطراف سفارت آمریکا/ بسته شدن مسیر نجف به کربلا
کد خبر: 3873153
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
آخرین تحولات عراق؛

اصابت دو موشک به اطراف سفارت آمریکا/ بسته شدن مسیر نجف به کربلا

گروه بین‌الملل ــ مسدود شدن برخی راه‌های مواصلاتی از جمله مسیر نجف به کربلا و اصابت دو موشک به اطراف سفارت آمریکا از مهم‌ترین تحولات کشور عراق است.

بسته شدن مسیر نجف به کربلا / اصابت موشک به اطراف سفارت آمریکابه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری السومریه، فعالان شبکه‌های اجتماعی با انتشار ویدئویی، از اقدام معترضان عراقی در بستن مسیر نجف به کربلا خبر دادند.

براساس این ویدئو، مسیر نجف به کربلا با لاستیک‌های آتش‌‌گرفته بسته شده و معترضان فقط برای عبور موارد اورژانسی، آیین‌های تشییع و تردد اتومبیل‌های حاوی مواد غذایی مسیر را باز می‌کنند.

اصابت موشک به نزدیکی سفارت آمریکا

منابع امنیتی از اصابت دو فروند موشک به نزدیکی سفارتخانه آمریکا واقع در منطقه سبز بغداد پایتخت عراق خبر دادند. براساس این گزارش آژیر‌های هشداردهنده سفارتخانه آمریکا به صدا درآمده‌اند.

بسته شدن مسیر نجف به کربلا / اصابت دو موشک به اطراف سفارت آمریکا

در همین راستا عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، با صدور بیانیه‌ای شلیک موشک به اطراف سفارت آمریکا را محکوم کرد.

وی این اقدام را جنایتی توصیف کرد که یک هیئت دیپلماتیک در سرزمین عراق را هدف قرار داده است.

ممانعت از تردد خودروها در آزادراه «دیوانیه»

تعدادی از معترضان برای دومین روز متوالی آزادراه بین‎المللی دیوانیه به بغداد و استان‌های جنوبی را بستند و فقط راه را برای ماشین‌های اورژانس و حمل مواد غذایی باز کردند.
بسته شدن مسیر نجف به کربلا / اصابت دو موشک به اطراف سفارت آمریکا

روز گذشته نیز معترضان عراقی در استان ذی‌قار در ادامه اعتراضات خود، آزادراه بین‌المللی بغداد ـ بصره از سمت پل «الفهد» را مسدود کردند و مانع تردد خودروها شدند.
 
شهرهای مختلف عراق در حالی امروز شاهد اعتراضات خشونت‌آمیز برخی افراد است که مردم این کشور برای تظاهرات میلیونی روز جمعه در حمایت از مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور آماده می‌شوند.
 
انتهای پیام
captcha