طلاب هرمزگانی به کمک مردم سیل‌زده جاسک رفتند
کد خبر: 3873211
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
همبستگی برادرانه شیعه و سنی در کنار مردم سیل‌زده؛

طلاب هرمزگانی به کمک مردم سیل‌زده جاسک رفتند

گروه اجتماعی - مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمی استان هرمزگان از حضور طلاب هرمزگانی در مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان خبر داد و گفت: مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان اکثراً سنی‌نشین بودند اما در این روزهای بحرانی شیعه و سنی در کنار هم برای کمک به مردم سیل‌زده برادرانه در کنار هم قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام داریوش حسن‌زاده، مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمی استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: حدود 60 نفر از طلاب سراسر کشور که از این تعداد حدود 20 تا 30 نفر از طلاب، اساتید و کادر مدیران حوزه علمیه شهرستان جاسک بودند برای امدادرسانی در مناطق سیل‌زده جاسک حضور یافتند.

وی افزود: طلاب حوزه علمیه شهرستان جاسک علاوه بر اینکه در کنار نیروهای سپاه، بسیج و نیروهای مردمی و جهادی به ارائه خدمات امدادی و بهداشتی پرداختند، با حضور در منازلی که نیاز به لایروبی داشتند به لایروبی و خارج کردن آب و گل‌ولای به بیرون از منازل خدمات قابل‌توجهی ارائه دادند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمی استان هرمزگان تصریح کرد: همچنین اقلام کمک‌های مردمی را توسط دو خودرو به برخی روستاها منتقل کرده و این اقلام را به‌صورت مستقیم دست مردم رساندیم.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده عنوان کرد: شایعاتی مطرح بود که برخی از دهیاران اقلام ارسالی را دپو می‌کنند و به دست مردم نمی‌رسانند؛ با بازدیدهایی که صورت گرفت قفل انبارهای پیدا شده، شکسته و اقلام در بین مردم توزیع شد؛ ازاین‌جهت طلاب نیز تأکید ویژه‌ای داشتند که کمک‌های مردمی را شخصاً به دست مردم برسانند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آب و گل‌ولای از منازل خارج شده اما بیشترین دغدغه مردم این است که خانه‌های آنان نیاز به بازسازی دارد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمی استان هرمزگان بیان کرد: حدود پنج روز شخصاً در این مناطق حضور داشتم و به نظر می‌رسد اقلام ضروری به‌اندازه کافی بین مردم توزیع‌شده و این اندازه کفایت می‌کند و با توجه به اینکه بسیاری از منازل بین 50 تا 100 درصد تخریب شدند نیاز اصلی بازسازی و ترمیم منازلشان است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده اضافه کرد: مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان اکثراً سنی‌نشین بودند اما در این روزهای بحرانی شیعه و سنی در کنار هم برای کمک به مردم سیل‌زده برادرانه در کنار هم قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب و مردم شیعه به‌صورت خودجوش انسانیت را به منصه ظهور رساندند، گفت: در آیات و روایات فراوان نیز بسیار تأکید شده که هر زمان احساس کردیم همنوعمان نیاز به کمک دارد باید به سمت وی رفته، کمکش کنیم و تنهایش نگذاریم.

انتهای پیام
captcha