
به گزارش
ایکنا؛ فراخوان عمومی طراحی هویت بصری برند ملی گردشگری از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منتشر شد.
در این فراخوان، «سیمرغ» بهعنوان عنصر بصری اختصاصی برند انتخاب شده است.
متن این فراخوان به شرح زیر است:
وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در راستای اجرای پروژه طراحی و توسعه برند ملی گردشگری در نظر دارد با مشارکت حداکثری صاحبنظران این امر مهم را به بهترین نحو به سرانجام برساند، لذا باتوجه به پایان مرحله شناخت و طراحی راهبردهای برند ملی گردشگری، از کلیه متخصصان و هنرمندان دعوت بعمل میآید در فراخوان طراحی «هویت بصری برند ملی گردشگری» شرکت کنند. در این زمینه انتظار میرود، طرحهای ارائه شده در برگیرنده مشخصات ذیل باشد.
این طرح باید ضمن داشتن جوهره اصالت، محوریت ایده ایران باشکوه با تکیه بر وحدت بخشی بر کثرت و تونع جاذبههای گردشگری ایران باشد. طرح ارسالی باید داری عنصر بصری سیمرغ به عنوان عنصر اختصاصی برند باشد.
طرحهای ارسالی باید داری کهنالگوی اصلی شامل حکیم(خردمند) و حامی(پرستار) و کهنالگوهای فرعی دربرگیرنده معصوم، خلاق و عاشقی باشد. ضمن اینکه اصالت، هوشمندی، صمیمیت، مهربانی و مهماننوازی، روشناندیشی، آزادمنشی صفات برجسته برند باشد.
طیفهای رنگی فیروزهای، خاکی، طلایی با ایده از خاک به افلاک نیز رنگهای پیشنهادی برای این برند است. شرکت برای عموم در طراحی این برند مجاز بوده و هر طرح میتواند با ارائه سه اثر در این رویداد شرکت کند.خلق آثار ارسالی میتواند به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد. در صورت انجام کار گروهی، نام تمامی افراد باید ذکر شود. در صورت برگزیده شدن این گونه آثار، جایزه به صورت مشترک به صاحبان اثر تعلق دارد.
لازم است طرح مورد نظر به صورت آیکونیک یا تصویری(شمایلی) بوده و نوشتار نماد میتواند به صورتهای ز کالیگرافیک یا خوشنویسانه، تایپوگرافیک یا حروفچینانه (منطق حروفچینی)، هند رایتینگ یا دستنویسانه باشد
آثار ارسالی باید بهصورت لوح فشرده در قالب فایل دیجیتالی با فُرمت جی پگ و در قطع بزرگترین ضلع ۳۵ سانتیمتر و با کیفیت ۳۰۰ دی. پی. آی، باشد.
لازم است به همراه لوح فشرده، مشخصات هنرمند(شامل: نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد، تحصیلات، آدرس پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، خلاصه سوابق علمی، هنری، پژوهشی و یک قطعه عکس پرسنلی) و توضیحات تکمیلی ارسال شود.
مسئولیت اصالت آثار و رعایت قوانین کپیرایت به عهده ارسال کنندگان است. در صورت نقض آن، ارسالکنندگان آثار، مسئول بوده و هیچگونه مسئولیتی متوجه دبیرخانۀ فراخوان نیست.
این وزارت تمامی حقوق چاپ، تکثیر و همچنین نشر الکترونیک و ارائه نمایشگاهی و هرگونه بهرهبرداری از طرح برگزیده را برای خود محفوظ دانسته و دبیرخانه مجاز خواهد بود از تصاویر آثار ارسالی در تبلیغات فرهنگی خود و پروژه برند ملی گردشگری ایران استفاده کند. به بهترین طرح انتخابی توسط هیئت داوران جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
مهلت ارسال آثار ۱۰ بهمنماه جاری، بوده و علاقهمندان میتوانند آثار خود را به نشانی تهران، خیابان آزادی، نبش رودکی، ساختمان حج و زیارت، معاونت گردشگری، طبقۀ اول، دفتر مطالعات آموزش گردشگری، ارسال کنند.
انتهای پیام