دهه فجر فرصت مناسبی برای تقویت وحدت ملی است
کد خبر: 3873463
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
بخشدار آبدان:

دهه فجر فرصت مناسبی برای تقویت وحدت ملی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ ابوالحسن گنخکی در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر آبدان، گفت: باید از فرصت دهه فجر برای تقویت نشاط اجتماعی، همبستگی عمومی و وحدت ملی استفاده شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ابوالحسن گنخکی، بخشدار آبدان از توابع استان بوشهر، اول بهمن‌ماه در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و ایثارگری‌های سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش در مسیر برقراری امنیت و آرامش کشور، اظهار کرد: باید از وفاق و همدلی ایجاد شده در کشور در پی ترور این شهید به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی در برگزاری انتخابات پیش‌ روی مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: باید از حداکثر ظرفیت اقشار مختلف مردم در برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر استفاده شود و بار دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف را به مردم نشان دهیم.
گنخکی با اشاره به اینکه امسال باید برنامه‌هایی با نشاط اجتماعی با حضور حداکثری مردم همزمان با دهه فجر برگزار شود، بیان کرد: همزمان با وارد شدن به چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باید برنامه‌های دهه فجر از تنوع و گوناگونی زیادی برخوردار باشد.
وی با اشاره به کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی در دهه فجر، گفت: پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی به‌دلیل ارائه خدمات به مردم امیدآفرین است.
بخشدار آبدان در ادامه به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی به لحاظ میزان مشارکت مردم در دنیا بی‌نظیر است.
گنخکی با اشاره به ارزیابی دنیا از تحولات سیاسی در کشور و تأثیر میزان مشارکت مردم در انتخابات بر تحلیل‌ها و ارزیابی‌های قدرت‌های دنیا، تصریح کرد: باید زمینه مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم در انتخابات فراهم شود.
بخشدار آبدان با بیان اینکه نباید با برخی اظهارات نسنجیده و تفرقه‌انگیز در ایام دهه مبارک فجر کام مردم را تلخ کرد، گفت: انقلاب اسلامی به لحاظ مشارکت مردمی از جامع‌ترین انقلاب‌های دنیاست و باید در دهه فجر از ظرفیت مردمی جهت تبیین دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی استفاده حداکثری شود.
حجت‌الاسلام کارگر، امام جمعه آبدان نیز در این جلسه با اشاره به سیر تاریخ اندیشه اسلامی و غنای فکری و معرفتی آن گفت: حاکمیت 23 ساله عصر پیامبر اسلام(ص) با هدف اجرای دستورات الهی تشکیل شد و نظام جمهوری اسلامی نیز در همین راستا با رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و امروز با زعامت مقام معظم رهبری در پی اجرای دستورات الهی است.
وی با بیان اینکه در عقبه هر شور و فعالیت سیاسی، فرهنگی و مذهبی، شعور و اندیشه قوی قرار دارد، تصریح کرد: عقبه نظام اسلامی برخوردار از یک غنای فکری و اندیشه قوی است.
امام جمعه آبدان با تشریح تفاوت حکومت‌‌های غربی و نظام اسلامی افزود: در نظام‌های حکومت‌داری غربی سیاست بر قدرت تمرکز دارد و آزادی فردی را مقدم بر همه مفاهیم فکری و عقیدتی می‌داند اما در اندیشه اسلامی، هدایت، مقدم بر همه امور است.
حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران گفت: در این خطبه‌ها مانور هدایت به نمایش گذاشته شد و همین مکتب فکری است که بر قدرت‌های پوشالی غربی پیروز شد.
رضا محمدی
انتهای پیام
captcha