تأکید مقاومت عراق بر مقابله با «اشغالگری خارجی»
کد خبر: 3873643
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲

تأکید مقاومت عراق بر مقابله با «اشغالگری خارجی»

گروه بین‌الملل ــ گردان‌های حزب‌الله عراق و عصائب اهل الحق خواستار مقابله با اشغالگری آمریکا در کشورشان و حضور گسترده عراقی‌ها در تظاهرات ضد‌آمریکایی روز جمعه شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، گردان‌های حزب‌الله عراق چهارشنبه شب در بیانیه‌ای از عراقی‌ها خواسته‌ تا در تظاهراتی که روز جمعه قرار است در اعتراض به حضور نظامی آمریکایی در عراق برگزار می‌شود، شرکت گسترده داشته باشند.

در ادامه بیانیه آمده است: مردم عراق در تظاهرات ضدآمریکایی روز جمعه مشارکت گسترده داشته باشند.

در این بیانیه می‌خوانیم: آمریکا با اصرار بر ابقای نیروهای خود در خاک عراق، حاکمیت و استقلال این کشور را زیر سوال می‌برد.

از سوی دیگر، «قیس الخزعلی» رهبر جنبش عصائب الحق عراق روز چهارشنبه گفت که ملت دلیر عراق اجازه نمی‌دهد این کشور در اشغال آمریکا باشد، چون عراقی‌ها می‌توانند اشغالگران را کشورشان بیرون کنند.

«مقتدی الصدر» هفته گذشته در فراخوانی، مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات «میلیونی» در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی دعوت کرده بود.

فراخوان‌ها در عراق برای شرکت در این تظاهرات ضدآمریکایی روز جمعه در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد صادر شده است.

بامداد روز جمعه ۱۳ دی‌ماه، پهپادهای آمریکایی ضمن نقض حاکمیت عراق، سردار قاسم سلیمانی را که میهمان رسمی عراق بود، به همراه ابومهدی المهندس، نایب رئیس الحشد الشعبی ترور کردند و به شهادت رساندند.

انتهای پیام
captcha