واکنش حماس به وعده آمریکا برای رونمایی از معامله قرن
کد خبر: 3873800
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

واکنش حماس به وعده آمریکا برای رونمایی از معامله قرن

گروه بین‌الملل ـ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به وعده ترامپ برای رونمایی از طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن، اعلام کرد که فلسطینیان این طرح را به شکست خواهند کشاند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‎‌رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که هر طرح و برنامه‌ای که موجب پایمال شدن حقوق ملت فلسطین در سرزمین خود شود، باطل و مردود است و مجالی برای اجرا شدن نخواهد یافت.

حازم قاسم، سخنگوی حماس تصریح کرد که این طرح آمریکایی در مقابل پایداری و مقاومت فلسطین بی‌نتیجه خواهد بود و راه به جایی نمی‌برد.

قاسم گفت که ملت فلسطین از طریق ادامه مبارزه و مقاومت، خود سرنوشت خویش را تعیین خواهد کرد.

وی اظهار کرد که این ملت مرزهای فلسطین را طی مبارزه علیه اشغالگری با خون خود ترسیم کرده است و هیچ قدرتی نمی‌تواند برای آن تعیین تکلیف کند.

گفتنی است، دونالد ترامپ روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد به زودی و قبل از سفر نتانیاهو به واشنگتن از معامله قرن رونمایی کند.
 
دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران اعلام کرد که احتمالا به زودی از معامله قرن رونمایی می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که این طرح، بسیار خوب و مناسب خواهد بود.
 
وی گفت که از رهبران فلسطینی و اسرائیلی برای سفر به واشنگتن به منظور بررسی این طرح دعوت کرده، اما فلسطینیان مخالفت کرده‌اند.

نتانیاهو قرار است سه شنبه آینده(8 بهمن‌ماه) به واشنگتن سفر کند.

این در حالی است که شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اسرائیلی مهم‌ترین بندهای طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن را فاش کرد که براساس مفاد این طرح، مرزهای فلسطین اشغالی تحت هیچ شرایطی تحت کنترل و نظارت فلسطینیان نخواهد بود و قدس به طور کامل تحت سیطره اسرائیل خواهد بود و فلسطینیان صرفا یک دفتر نمایندگی نمادین در این شهر خواهند داشت.

همچنین، سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر منطقه رود اردن و مناطق موسوم به «ج» در کرانه باختری از دیگر مفاد این طرح است.
انتهای پیام
captcha