واکنش رئیس‌جمهور عراق به تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی
کد خبر: 3873833
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

واکنش رئیس‌جمهور عراق به تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی

گروه بین‌الملل ـ برهم صالح در واکنش به تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی امروز مردم عراق در توئیتر نوشت: عراقی‌ها اصرار بر این دارند که دولتی دارای حاکمیت کامل داشته باشند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المعلومة، برهم صالح با انتشار تصویری از تظاهرات امروز عراق در توئیتی نوشت: عراقی‌ها اصرار بر این دارند که دولتی دارای حاکمیت کامل داشته باشند.

رئیس‌جمهور عراق در توئیتی با انتشار تصویری از تظاهرات میلیونی مردم این کشور نوشت: عراقی‌ها اصرار بر این دارند که دولتی دارای حاکمیت کامل داشته باشند که کسی آن را نقض نکند، دولتی که خادم ملت و بیانگر ارده ملی و مستقل باشد، دولتی که به دور از دخالت‌های و دستورات خارجی فعالیت کند، دولتی که ضامن امنیت و حقوق آنها برای داشتن یک زندگی آزاد و شرافتمندانه باشد، دولتی که در قبال همسایگان خود در امنیت و صلح باشد.

حمایت ترکمان‌های‌ عراق از تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی
     
به گزارش السومریه نیوز؛ جاسم محمد جعفر البیاتی، دبیرکل اتحادیه اسلامی ترکمان‌های عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ترکمان‌های عراق در کنار دیگر تظاهرات‌کنندگان خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند.

در این بیانیه البیاتی است: امروز ترکمان‌های عراق هم در بین جمعیت میلیونی تظاهرات‌کنندگان در مرکز بغداد حضور دارند و خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق و تعطیلی پایگاه‌های آنها را در پاسخ به تصمیم پارلمان و دولت عراق خواستار هستند به خصوص که آمریکایی‌ها فرماندهان عراقی از سازمان حشد الشعبی را ترور کردند و به برخی پایگاه‌های آن در مرزهای عراق حمله کردند.
انتهای پیام
captcha