رسانه‌ها هویت ایرانی ـ اسلامی را در سایه پیروزی انقلاب اسلامی بازیابی کنند
کد خبر: 3873946
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

رسانه‌ها هویت ایرانی ـ اسلامی را در سایه پیروزی انقلاب اسلامی بازیابی کنند

گروه جامعه ــ رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید خنثی کردن عملیات پیچیده رسانه‌ای دشمن و امیدآفرینی از مهمترین برنامه‌های رسانه‌ باشد، بر بازیابی هویت ایرانی ــ اسلامی در سایه پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر با عنوان «رسانه امیدبخش؛ جامعه قدرتمند»، امروز، پنجم بهمن‌ماه، با حضور غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛ محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مسعود بصیری، مسئول بسیج رسانه و جمعی از مسئولان و مدیران رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور در حوزه هنری برگزار شد.

سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، طی سخنانی در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای متعددی دارد که به برخی از آنها کمتر پرداخته شده که از جمله آنها می‌توان به بازیابی هویت ایرانی و اسلامی در سایه پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً مشخص و هوشمندانه برای تضعیف و کنار گذاشتن هویت ایرانی ـ اسلامی برنامه‌ریزی شده بود. در آن دوره به عنوان کشوری شناخته می‌شدیم که همه مقدرات برای ایفای نقش در پازلی چیده شده بود که اتحاد جماهیر شوروی و بلوک شرق برای ما دیکته می‌کردند. آنها تصمیم می‌گرفتند که باید چه ارزش‌هایی در جامعه ایرانی، که مسلمان و برخوردار از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی بود، حاکم باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: غربی‌ها تلاش کردند تمام آثار مدون اسلامی را از بین ببرند و نهضت ترجمه را پایه‌گذاری، اراده خود را بر ملت‌های دنیا تحمیل و ارزش‌ها و فرهنگ ملت‌ها را منکوب کردند، اما انقلاب اسلامی به سرزمین ما عزت و کرامت بخشید. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که دشمن و نظام سلطه تصور می‌کرد که بهترین فرصت برای تجزیه ایران است، جنگ‌ و فشار را بر ایران تحمیل کرد تا به هویت ایرانی ــ اسلامی خدشه وارد شود، اما ملت ما ایستاد و نشان داد که چنین نخواهد شد.

سالیانه دشمن میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا الگوهای مورد نظر نظام سلطه بر کشور حاکم شود. اگر تحت تأثیر این افکار قرار بگیریم، آرام آرام از جمع ملت و کشور خارج خواهیم شد

سلیمانی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صحبت از ترقی شده و تأکید می‌شود که زبان فارسی باید زبان ترقی علم باشد. امروز شاهدیم که ملت ایران در جهان اسلام پیشتاز و پیش‌قدم تولید علم است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در بازیابی هویت ایرانی ــ اسلامی، گفت: دشمن امروز هویت ملی و ایرانی ــ اسلامی ما را هدف گرفته و اینجاست که نقش رسانه‌ها در این مسیر مشخص می‌شود. دشمن از طریق فضای مجازی تلاش می‌کند که ما را از هویت جمعی‌مان دور کند و با انتقال داده‌ها و تغییر باورها و ایجاد رفتارهایی متناسب با الگوهای غربی، سبک زندگی غربی را در دستور کار رسانه‌های خود قرار داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: سالیانه دشمن میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا الگوهای مورد نظر نظام سلطه بر کشور حاکم شود. اگر تحت تأثیر این افکار قرار بگیریم، آرام آرام از جمع ملت و کشور خارج خواهیم شد. وقتی این موضوع را به دقت مورد بررسی قرار دهیم، می‌بینیم که در غرب بشریت گرفتار نیازهای روحی و روانی بسیاری است که نتوانسته آنها را حل کند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شهادت قاسم سلیمانی مشاهده کردید که هویت ملی ایرانی و اسلامی بازیابی شد، اضافه کرد: همه اندیشمندان این عرصه اتفاق نظر دارند که هویت ایران پس از پذیرش اسلام از آن جدایی‌ناپذیر است. شهید سلیمانی به موضوع رسانه‌ها هم توجه داشتند و یک هفته‌‌نامه‌ را با عنوان ثارالله مدیریت می‌کردند. وقتی که شهید شدند نبرد دیگری آغاز شد که پایان این نبرد پایان نظام سلطه خواهد بود. امروز برای همه کسانی که با شهادت قاسم سلیمانی ارتباط برقرار کردند، چیزی جز نفرت از آمریکا و اروپا تداعی نمی‌شود. در این شرایط باید یک بار دیگر نقش رسانه را برای جبهه انقلاب و ملت ایران بازتعریف کنیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد نقش رسانه در کشور ما آنطور که باید و شاید تعریف نشده است، اظهار کرد: امروز وجود سلیقه‌های متفاوت به استحکام و ظرفیتی که برای اهداف انقلاب اسلامی استفاده می‌کنیم کمک می‌کند. دشمن بدون داشتن ظرفیت واقعی و حقیقی با استفاده از اصوات، تمام تلاش خود را کرده تا خودش را پیروز نشان دهد. حتی ماجرای پایین آمدن ارزش پول ملی ما هم چیزی جز این نیست و متأسفانه آنهایی که بیشتر به دنبال هویت شخصی هستند، باعث شدند که تورم بیشتری بر کشور حاکم شود و ارزش پول ملی کاسته شود.

رئیس بسیج مستضعفین ابراز کرد: باید امروز خنثی کردن عملیات پیچیده رسانه‌ای دشمن و امیدآفرینی برای کشور در فضای رسانه‌ای از مهمترین برنامه‌ها باشد. البته باید بدانیم هر کسی از هر گروه و سلیقه‌ای که باشد و راه این ملت و منظومه فکری امام و رهبر انقلاب را پیش نبرد، باید در افکار عمومی و جبهه مطالبه‌گری نشانه گرفته شود، زیرا در مقابل برخی از ناهنجاری‌ها نباید سکوت کرد.

انتهای پیام
captcha