واکنش علمای یمن به تلاش عربستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3874277
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

واکنش علمای یمن به تلاش عربستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل ــ انجمن علمای یمن و مفتی اعظم این کشور در بیانیه‌های جداگانه، اقدام عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المسیره»، علامه «شمس الدین شرف الدین»، مفتی اعظم یمن تأکید کرد: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس، به حدی رسیده است که برخی از کسانی که خود را از علمای مسلمان می‌نامند، برای شادی روح صهیونیست‌ها نماز می‌خوانند!
 
وی افزود: آنها به هر طریقی سعی کرده‌اند که روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیستی بهبود بخشند، از این رو به زودی شاهد حضور سعودی‌‌ها در قدس اشغالی و یهودیان در مسجد النبی(ص) خواهیم بود.
 
مفتی یمن تأکید کرد: اکنون برای همه جوامع اسلامی روشن شده که نظام‌های حاکم برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس که سعی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل دارند، خائن به امت اسلامی هستند. این منافقان، از یک سو، ادعای عشق به ملت فلسطین را دارند و از سوی دیگر فلسطین و مردم این کشور و مقدسات فلسطین را به دشمن صهیونیستی می‌فروشند.
 
علامه شرف‌الدین، این کشورها را مورد تمسخر قرار داد و گفت: این کشورها ادعا می‌کنند که خواستار صلح هستند در صورتی که با دشمنی دوست می‌شوند که فلسطینیان را قتل عام می‌کند و سرزمین آنها را از 70 سال پیش اشغال کرده است.
 
مفتی اعظم یمن در پایان تأکید کرد که نظام سعودی از زمان تأسیس، خنجری بر پشت امت اسلامی بوده است، زیرا به دلیل اینکه در مرکزیت کشورهای عربی قرار دارد، همه حرکات مقاومت اسلامی علیه اسرائیل را رصد می‌کند.
 
انجمن علمای یمن: دوستی با صهیونیست‌های غاصب حرام است
 
انجمن علمای یمن نیز در بیانیه‌ای با اشاره به نماز خواندن یک مبلغ سعودی برای شادی روح صهیونیست‌ها، گفت: این اقدام گامی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل است و این مبلغ سعودی با این کار قرآن و همه اصول اسلامی را زیرپا گذاشته است.
 
این انجمن در بیانیه خود با رد قاطعانه هرگونه اقدام برای نزدیک شدن به رژیم غاصب صهیونیستی، بر حرمت دوستی و مودت با صهیونیست‌های غاصب و اشغالگر تحت هر عنوان دینی، سیاسی یا رسانه‌ای تصریح کرد.
 
در این بیانیه با اشاره به اینکه اسرائیل غده سرطانی در قلب جهان اسلام است، بر لزوم رد علنی و صریح علما و دارالفتواها نسبت به اقدام نظام‌های حاکم سعودی، امارات و بحرین در عادی‌سازی روابط تأکید و اعلام شده است که باید به سرعت کنفرانس‌هایی در سطح کشورهای عربی و اسلامی با حضور علما و اندیشمندان برای بررسی مسائل سرنوشت‌ساز امت اسلامی به ویژه مسئله فلسطین و قدس شریف تشکیل شود و بیانیه پایانی آن در وجوب یاری مظلومان فلسطینی تا زمان آزادی فلسطین از لوث وجود صهیونیست‌ها و حمایت از آنها با مال و سلاح و افراد، منتشر گردد.
 
این بیانیه همچنین بر لزوم صدور فتوای صریح در وجوبِ كنارگذاشتن نظام سعودی از ولایت بر سرزمین حرمین شریفین و بازگرداندن مسئله فلسطین به صدر مسائل دینی امت اسلامی (نه مسائل سیاسی یا قومیتی) تأکید شده است.
 
انجمن علمای یمن در پایان، همبستگی خود را با شیخ «عکرمه صبری»، خطیب مسجد الاقصی و مفتی قدس که از سوی رژیم صهیونیستی مورد اهانت قرار گرفته است، ابراز داشت و از خداوند متعال محافظت مسجد الاقصی و فلسطین در مقابل حیله‌ و نیرنگ صهیونیست‌های غاصب و خیانت دست‌نشاندگان آنها و پاکسازی حرمین شریفین از لوث دوستداران صهیونیسم را خواستار شد.
 
یادآور می‌شود، «محمد العیسی»، دبیرکل تشکل موسوم به اتحادیه جهان اسلام (تشکلی که از سوی آل سعود ایجاد شده) روز پنجشنبه، 3 بهمن‌ماه، در بازدید از اردوگاه آشویتس در لهستان به عنوان بزرگداشت سالگرد قربانیان ادعایی هولوکاست، با همراهان خود نمازی برای شادی روح این یهودیان برگزار کرد.

این اقدام با واکنش بسیاری از شخصیت‌ها و گروه‌های فلسطینی روبرو شد.

بر اساس اعلام برخی منابع، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قرار است تا روز سه‌شنبه هفته جاری طرح «معامله قرن» را رونمایی کند. این درحالی است که اکثر کشورهای عربی به ویژه عربستان در مقابل این طرح سکوت کرده و واکنشی نسبت به واگذاری اراضی فلسطینی در کرانه باختری به رژیم  اشغالگر نشان نداده‌اند.
 
 
انتهای پیام
captcha