راهکارهای معاون مطبوعاتی وزیر برای اثرگذاری رسانه
کد خبر: 3874453
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

راهکارهای معاون مطبوعاتی وزیر برای اثرگذاری رسانه

گروه جامعه ــ معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه امروز قدرت رسانه به محتوایی که تولید می‌کند بستگی دارد، گفت: تولید محتوای دقیق و مناسب که دربردارنده موضوع‌شناسی نیز باشد و تبدیل آن به اعتماد عمومی باید از مهمترین کارکرد‌های رسانه‌ها باشد.

ی

محمد خدادی، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به نقش و وظایف رسانه‌ها، بعد از وقوع بحران در کشور، گفت: قدرت رسانه در ارتباط با گستره و اثرگذاری نشر است. نوع مطلب و تولید محتوایی که رسانه ایجاد می‌‌کند باید متناسب با مخاطب باشد تا به مرحله اثرگذاری برسد.

وی با بیان اینکه در گذشته داشتن رسانه نوعی قدرت محسوب می‌شد، اما امروز در این زمینه با تغییراتی مواجه شده‌ایم، گفت:‌ امروز قدرت رسانه به محتوایی که تولید می‌کند بستگی دارد؛ به اینکه رسانه توانسته باشد به شناخت کاملی از مخاطب و نیازهای آنها رسیده باشد و با تسلط کامل به تولید محتوای مرتبط بپردازد.

وی در پاسخ به این پرسش که بی‌اطلاع گذاشتن رسانه‌ها از وقایع روز کشور توسط دولت‌ها و نهادهای مختلف، همچون ماجرای اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی، چه نتایجی خواهد داشت، گفت: این عدم اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع، یک خطای استراتژیک بود که با آن مواجه شدیم. این امر نیاز به بررسی، واکاوی و بازدارندگی دارد.

وی ادامه داد: این اتفاق، رخ داد و امروز نمی‌توان در این زمینه کاری کرد اما باید با چنین مواردی در آینده مقابله کرد. باید به سمت احیای رسانه و تقویت آن برویم چرا که امروز دنیا، دنیای رسانه است و هیچ فرد و گروهی در این زمینه شک ندارد.

خدادی با تأکید بر اینکه افزایش مهارت‌ها، دانسته‌ها و تسلط بر موضوعات سبب اثرگذاری بیشتر رسانه می‌شود و نباید با آن مقابله کرد، تصریح کرد: نمی‌توان متولی یک دستگاه و سازمان بود اما برای نحوه ارتباط با رسانه و مواجهه با افکار عمومی برنامه‌ای نداشت.

وی در پایان به عملکرد برخی رسانه‌های غربی به ویژه آمریکایی‌ها در سوء استفاده از محتوا، تقطیع و سانسور اشاره و بیان کرد:‌ تولید محتوای دقیق و مناسب که دربردارنده موضوع‌شناسی نیز باشد و تبدیل آن به اعتماد عمومی باید از مهمترین کارکرد‌های رسانه‌ها باشد.

 

انتهای پیام
captcha