معرفی هیئت رئیسه کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت
کد خبر: 3874472
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸

معرفی هیئت رئیسه کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در جلسه اخیر کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در مورد اعضای هیئت رئیسه این کمیته تصمیم‌گیری شد و بر اساس آن محمدعلی خواجه‌پیری به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شد.

معرفی هیئت رئیسه کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت / «محمدعلی خواجه‌‌پیری» رئیس شد

به گزارش ایکنا؛‌ اواخر هفته گذشته سی‌و‌یکمین جلسه کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی که اولین جلسه آن با حضور اعضای جدید بود برگزار و طی آن در مورد اعضای هیئت رئیسه جدید این کمیته تصمیم‌گیری شد.

بر همین اساس و پس از رأی‌گیری، اعضای کمیته تخصیص‌، محمدعلی خواجه‌پیری از اعضای حقیقی شورای توسعه فرهنگ قرآنی را با اکثریت قاطع آراء به عنوان رئیس این کمیته انتخاب کردند. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز به عنوان نائب‌رئیس این کمیته انتخاب شد.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت نیز به عنوان منشی جلسات انتخاب شد. جلسه آینده این کمیته نیز هفته آینده برگزار خواهد شد.

همچنین در بخشی از این جلسه گزارشی در مورد اعتبارات قرآنی سال 98 که قرار است تخصیص پیدا کند مطرح شد. به علت پایین بودن این اعتبار از دریافت امتناع شد؛ چراکه مسئولان پیگیر افزایش رقم تخصیص داده شده، هستند.

یادآور می‌شود براساس مصوبات چهل‌وهفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که دهم دی‌ماه برگزار شد، اعضای جدید کمیته تخصیص و همچنین هیئت بازرسی این صندوق انتخاب شدند و بر اساس آن حجج اسلام مصطفی رستمی،‌ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، به عنوان اعضای حقوقی کمیته تخصیص معرفی شدند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)؛ حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، به عنوان اعضای مردمی این کمیته معرفی شدند.

از دیگر اعضای حقوقی این کمیته باید به چهار دبیر کمیسیون‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز اشاره کرد که شامل این افراد است: علیرضا کاظمی،‌ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش؛ عبدالهادی فقهی‌زاده،‌ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حمیدرضا میرعظیمی، رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی و سیما‌سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت.

هیئت بازرسی این کمیته نیز حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم؛ سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و لاله افتخاری، به عنوان صاحب‌نظر حقیقی عضو شورای توسعه فرهنگی، معرفی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha