تشریح برنامه ایام فاطمیه و دهه فجر در رادیو معارف
کد خبر: 3874480
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

تشریح برنامه ایام فاطمیه و دهه فجر در رادیو معارف

کانون خبرنگاران نبأ ــ سرپرست رادیو معارف از پخش برنامه‌‌های ایام فاطمیه و دهه فجر در این رسانه دینی خبر داد و گفت: رادیو معارف همزمان با فرارسیدن ایام شهادت جانسوز حضرت صدیقه کبری(س) با دو ویژه‌برنامه «فاطمیه» و «غربت کوثر» سوگوار آن بانوی نمونه اسلام خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی رادیو معارف؛ مسعود کاویانی، سرپرست رادیو معارف از پخش برنامه‌‌های ایام فاطمیه و دهه فجر در این رسانه دینی خبر داد و گفت: رادیو معارف همزمان با فرارسیدن ایام شهادت جانسوز حضرت صدیقه کبری(س) با دو ویژه‌برنامه «فاطمیه» و «غربت کوثر» سوگوار آن بانوی نمونه اسلام خواهد شد.
وی افزود: این دو برنامه که هشتم و نهم بهمن‌ماه به‌روی آنتن می‌رود با توجه به خطبه فدکیه به تبیین رفتارشناسی حضرت زهرا(س) پرداخته و سیره فردی، اجتماعی و عبادی آن بانوی شهیده را به سمع مخاطبان رادیو معارف می‌رساند.
سرپرست رادیو معارف در ادامه با اشاره به پخش برنامه «مهتاب بی‌نشان» بیان کرد:‌ ضرورت آشنایی مخاطبان با سیره حضرت زهرا(س) عوامل برنامه‌ساز رادیو معارف را بر آن داشت که اقدام به ساخت برنامه «مهتاب بی‌نشان» کنند. این برنامه در صدد است کتاب‌هایی را که در ارتباط با سیره و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) به چاپ رسیده است، معرفی کند تا مخاطبان ضمن مطالعه این آثار با سیره حضرت صدیقه کبری(س) آشنا شوند.
کاویانی همچنین پخش برنامه «من فاطمه هستم»  را از جمله برنامه‌‌هایی دانست که با هدف بررسی شخصیت و فضایل حضرت زهرا(س) از منظر آیات و روایات طراحی و تولید شده است و از ۳۰ آذرماه هر روز تقدیم مخاطبان رادیو معارف می‌شود.
سرپرست رادیو معارف از تدارک گسترده رادیو معارف برای ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: رادیو معارف در برنامه زنده «عطر بهاران» که از ۱۲ بهمن‌ماه به‌روی آنتن می‌رود، به‌مدت ۱۰ روز به تبیین نقش دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط جوانان و و بازخوانی نقش جوانان بر اساس فرمایشات رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی می‌پردازد و ضمن پوشش حضور همگانی در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن به تبیین اهمیت حضور مردم در این راهپیمایی خواهد پرداخت.
همچنین وی با اشاره به ویژه‌برنامه زنده «شکرانه»، اظهار کرد: این برنامه که در شب ۲۲ بهمن‌ماه پخش می‌شود به استقبال روز شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی می‌رود و در آن به آمادگی مردم و نهادها برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن پرداخته می‌شود.
کاویانی ادامه داد: مستند «دلیل آفتاب» از دیگر برنامه‌های رادیو معارف است که به گفته سرپرست رادیو معارف، کارآمدی حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه را به‌صورت مستند بازگو می‌کند و در ادامه مباحث سال قبل به بررسی نقش امام خمینی(ره) در حل بحران‌های سال‌های دفاع مقدس می‌پردازد.
وی اظهار کرد: در دهه فجر برنامه «امتداد» به بررسی نقش و تأثیر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان خواهد پرداخت و نقش آن را در ظهور جنبش‌های آزادی‌بخش بیان می‌کند.
فاطمه بغدادی
انتهای پیام
captcha