اعلام آمادگی اوقاف برای واگذاری مسئولیت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 3874624
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

اعلام آمادگی اوقاف برای واگذاری مسئولیت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن از آمادگی این سازمان برای واگذاری مسئولیت این ستاد به دستگاه‌های دیگر خبر داد.

ارسالی /// اعلام آمادگی اوقاف برای واگذاری مسئولیت ستاد راهبری طرح ملی حفظ

به گزارش ایکنا؛ شانزدهمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، صبح امروز، هفتم بهمن‌ماه در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و حجج‌اسلام سیدمصطفی حسینی، مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف، مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، سیدحسن حسینی، مدیر قرآن و حدیث حوزه علمیه، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و جمع دیگری از اعضای این ستاد برگزار شد.

در این جلسه اعضای ستاد به ارائه گزارش 11ماهه از فعالیت‌های دستگاه‌های خود پرداختند و در بخش دیگری از آن مهدی قره‎شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، به بیان برخی نکات پرداخت.

قره‌شیخلو با تأکید بر اینکه باید تکلیف این ستاد مشخص شود، به طرح سوالاتی در مورد ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم پرداخت و گفت: این ستاد چه وظایفی دارد و چه انتظاراتی از این ستاد هست؟ با توجه به اینکه در سازمان اوقاف مشغول خدمت هستیم، یک وظایفی داریم ولی از منظر اینکه مسئولیت هماهنگی، برگزاری و پیگیری این ستاد را نیز داریم، این مسئولیت دیگری است. از این جهت با توجه به سابقه رئیس پیشین مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خواستار تمرکز ایشان بر روی این موضوع شدیم تا زمان جلسات به صورت دقیق و با کیفیت پیگیری شود.

وی افزود: اگر این ستاد به اهداف و وظایفی که برایش تعریف شده است، نرسد، هیچ ضرورتی ندارد در سازمان اوقاف و امور خیریه مستقر باشد. ما این آمادگی را اعلام می‌کنیم که مسئولیت این ستاد را به هر دستگاهی که آمادگی دارد، بسپاریم.

قره‌شیلو در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تشریح برخی وظایفی که این ستاد باید داشته باشد، پرداخت و تصریح کرد: این ستاد وظایف مهمی دارد، بحث اول این است که باید در این ستاد یک هم‌جهتی ایجاد کنیم. در ادامه یک هم‌افزایی در کارها ایجاد شود. باید از نگاه‌های بخشی پرهیز کنیم و نظام‌های یکپارچه در این ستاد تعریف کنیم. همچنین برنامه‌هایمان به برنامه‌های ملموس و قابل اندازه‌گیری تبدیل شود، در نهایت نیز در پایان سال بتوانیم عدد و ارقام دهیم و به تبع آن تصمیمات کارشناسی اتخاذ شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در پایان اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به گزارشی که دوستان از دستگاه‌هایشان ارائه دادند، هر دستگاه کار خودش را می‌کند و هم‌افزایی قابل توجهی وجود ندارد. معتقدم ما در حوزه حفظ باید دو دسته کار انجام دهیم، اول یکسری کارهای زیرساختی باید انجام دهیم که به جایی منتهی شود. اگر بتوانیم در مملکت 50 میلیون نفر تربیت کنیم که روزانه مقید باشند 10 دقیقه قرآن بخوانند، ممکن است از این 50 میلیون، 5 میلیون حافظ قرآن شوند. موضوع دیگر این است که باید یکسری کارهای عملیاتی برای رسیدن به این هدف انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha