حضرت فاطمه(س) شهید راه ولایت شد
کد خبر: 3874830
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

حضرت فاطمه(س) شهید راه ولایت شد

گروه معارف ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز، گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی همسرداری، تربیت فرزند و ولایت‌مداری است که در این راه جان خود را فدا کرد و شهیده راه ولایت شد.

حضرت فاطمه (س) شهیده راه ولایت بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز، امروز، 8 بهمن‌ماه در جلسه اخلاق ویژه ایام فاطمیه در سازمان جهاددانشگاهی استان، گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی همسرداری، تربیت فرزند و ولایت‌مداری است که در این راه جان خود را فدا کرد و شهیده راه ولایت شد.

وی افزود: بر اساس فرمایشات معصومین(ع)، حضرت زهرا(س) مصداقی از اهل بیت بوده و آیات بسیاری نیز در شان و منزلت ایشان نازل شده است اما اغلب مردم از این آیات اطلاع ندارند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به آیه 35 سوره نور، افزود: خداوند متعال نور آسمان‌ها و زمین است و مَثَل او در روی زمین، مشکات و چراغدانی است که در داخل آن، چراغ و مصباح وجود دارد و دورتا دور آن را شیشه و قندیل فرا گرفته است تا نور چراغ را بیشتر کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز، افزود: براساس روایتی از امام صادق(ع)، حضرت فاطمه(س) مشکات خداوند و تجلی نور الهی بر روی زمین اهل بیت بوده و ائمه اطهار به عنوان چراغی در داخل این مشکات است و آینه و قندیل‌های اطراف چراغ که سبب تلالو نور چراغ می‌شود نیز مصداقی از امیرالمؤمنین(ع) است.

وی با اشاره به آیه سوم سوره دخان، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید که قرآن را در یک شب مبارک نازل کردیم؛ به گفته‌ی امام صادق(ع) نیز منظور از شب مبارک در این آیه و «لیله» در سوره قدر همان حضرت فاطمه(س) است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که شب قدر، ظرف و بستر نزول قرآن است، افزود: حضرت فاطمه(س) نیز ظرف و بستر نزول 11 قرآن ناطق است؛ براساس گفته‌ی پیامبر(ص)، اگر تمام اعتقادات، رفتارها و اخلاق حضرت علی(ع) به شکل یک کتاب نگاشته می‌شد قطعاً آن کتاب قرآن خواهد بود.

انتهای پیام
captcha