سردار سلیمانی و عماد مغنیه؛ نماد درهم شکستن هیمنه اسرائیل
کد خبر: 3874895
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
عضو حزب‌الله لبنان در گفت‌و‌گو با ایکنا بیان کرد:

سردار سلیمانی و عماد مغنیه؛ نماد درهم شکستن هیمنه اسرائیل

ریما فخری، عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با اشاره به نقش سردار سلیمانی در رویارویی با اسرائیل بیان کرد: با تلاش‌های شهید حاج قاسم و برادر شهیدش حاج عماد مغنیه؛ مجاهدان مؤمن در جبهه مقاومت توانستند هیمنه اسرائیل را که از آن به عنوان نیرویی شکست‌ناپذیر یاد می‌شد، در هم بشکنند.

«ریما فخری»، عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره شخصیت سردار سلیمانی اظهار کرد: من افتخار دیدار با شهید حاج قاسم سلیمانی را نداشتم؛ اما چیزی که دوست دارم بگویم این است که این شهید عزیز در مراحل مختلف جهاد با دشمنان، حضوری دائم داشت و ما در جنبش حزب‌الله لبنان مطمئن به حضور ایشان در میادین نبرد در کنار خود بودیم.

وی افزود: حضور شهید سلیمانی در رویارویی با مستکبران در میادین نبرد در لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، عراق و افغانستان از روح بزرگ این مجاهد مردمی و ارتباط معنوی ایشان با خداوند متعال، اخلاق خوب، قدرت تعامل با تمامی گروه‌های مردمی از بزرگ و کوچک، عرب و عجم و متدین و غیر متدین حکایت دارد. او مزین به اخلاق انبیاء و اولیا و از مردان خدا و مصداق حدیث قدسی «إن لله رجال إذا أرادوا أراد» بود.

ریما فخری تصریح کرد: مجاهدان نظامی معتقدند سردار سلیمانی افق دیدی وسیع داشت و قادر به یافتن راهکار و از میان برداشتن سختی‌ها برای تحقق اهداف نظامی بود. با تلاش‌های شهید حاج قاسم و برادر شهیدش، حاج عماد مغنیه(از فرماندهان حزب‌الله لبنان) مجاهدان مؤمن در لبنان و فلسطین توانستند هیمنه اسرائیل و ارتش این رژیم را که از آن به عنوان نیرویی شکست‌ناپذیر یاد می‌شد، در هم بشکنند.

حاج قاسم؛ یاور مقاومت

این بانوی لبنانی ادامه داد: با شهید حاج قاسم بود که محور مقاومت توانست توطئه‌های مختلف ایالت متحده آمریکا را شکست دهد و آمریکایی‌ها همان‌ها بودند که با هدف برپایی خاورمیانه‌ای مطابق با میل و خواسته خود جنگ‌های زیادی را رقم زدند. او رهبری مبتکر و مبدع در میدان، مؤمن به خدا، رسول خدا(ص) و اولی‌الامر بود.

وی گفت: شهید حاج قاسم در میادین جهاد از مذاکره غافل نبود؛ کمتر کسی چنین ویژگی را دارد، او در سال‌های جنگ در سوریه، در پی تعامل با گروه‌های درگیر همچون گروه‌های کرد سوریه و کردهای عراق بود. شهید سلیمانی هر جایی که مورد رضایت خدا بود، حضور می‌یافت و گوش به فرمان ولایت به فرماندهی امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) بود و جانش را در راه خدا فدا کرد و به وسیله او پیروزی‌های بزرگی نصیب امت اسلام شد.

ریما فخری همچنین درباره جایگاه شهید سلیمانی در میان ملت لبنان گفت: امروز پس از شهادت حاج قاسم، احساس می‌کنیم که پیروزی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و خون ایشان پایمال نخواهد شد، این سنت الهی است که شهید شیخ راغب حرب(از رهبران مقاومت لبنان) بر آن تأکید داشت و می‌گفت: «خون شهید اگر ریخته شد، به دست خدا می‌ریزد؛ پس اگر به دست خدا ریخت، رشد خواهد کرد»(افراد دیگری جا پای شهدا گذاشته و خون آنان پایمال نخواهد شد)؛ بنابراین چگونه ممکن است خون شهید حاج قاسم پایمال شود.

عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان تأکید کرد: شهید حاج قاسم، شهید ما لبنانی‌ها است و ما او را مانند یکی از فرماندهان و مجاهدان بزرگمان می‌دانیم که او را از دست دادیم.

شهید سلیمانی؛ فرزند امام(ره) و رهبری

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های سردار سلیمانی درباره مسئله فلسطین یادآور شد: شهید سلیمانی فرزند امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است؛ این دو شخصیت فلسطین را مسئله اسلام و مستضعفان جهان دانسته‌اند؛ بنابراین سردار سلیمانی نیز مدافع فلسطین بود. فرماندهان فلسطینی زیادی به نقش شهید سلیمانی در حمایت از مسئله فلسطین اذعان کرده‌ و گفته‌اند هر میزان قدرتی که امروز دارند، به لطف ایران و به برکت تلاش‌های حاج قاسم بوده است.

ریما فخری تصریح کرد: سردار سلیمانی رهبری مبتکر و نوآور در مسئله فلسطین به‌ویژه نوار غزه بود و این بخش محاصره شده و ضعیف را به منطقه‌ای قدرتمند تبدیل کرد که در ماه‌های گذشته توانسته است زندگی شهرک‌نشینان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی را با مشکل مواجه کند.

این بانوی لبنانی درباره نامگذاری شهید سلیمانی به عنوان «چهره بین‌المللی مقاومت» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) گفت: امام خامنه‌ای رهبر و مایه عزت و افتخار ما و همچنین نعمت بزرگی است که خداوند در زمان غیبت امام مهدی(عج) بر ما ارزانی داشته و ایشان نسبت به آنچه شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی انجام می‌داد، آگاه بود.

عضو شورای سیاسی حزب‌الله ادامه داد: رهبری مانند حاج قاسم مسئولیت‌های مهمی بر عهده داشت و دستاوردهای عظیمی به ارمغان آورد؛ طبیعی است که رهبر بزرگ ایران و ولی فقیه او را چهره بین‌المللی مقاومت بدانند.

وی همچنین عملکرد رسانه‌های اسلامی و عربی در پرداختن به شخصیت سردار سلیمانی پس از شهادت ایشان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: به نظر من آنچه درباره شهید سلیمانی گفته یا نوشته شده، کم است، حاج قاسم شخصیتی داشت که تا سال‌ها و قرن‌ها برای آیندگان، مجاهدان، مؤمنان و مستضعفان جهان الهام‌بخش خواهد بود و آنان از آن الگو خواهند گرفت.

ریما فخری در پایان مهم‌ترین مسئولیت مسلمانان پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی را یادآور شد و تأکید کرد: مهم‌ترین مسئولیت در این زمینه عمل به آرمان‌های حاج قاسم و تلاش برای تحقق اهداف ایشان همچون آزادی فلسطین، اشغال اشغالگران آمریکایی از منطقه، یاری مستضعفان در تمام جهان، حمایت از اسلام ناب محمدی و پیش از هر چیز حمایت از جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن امام خامنه‌ای است. از خدا می‌خواهم که ما را در حفظ خون پاک همه شهدا به ویژه رهبر و سید شهدای محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله علیه) یاری کند.

 گفت‌و‌گو و تنظیم: زهرا نوکانی

انتهای پیام
captcha