ترامپ از طرح معامله قرن رونمایی کرد
کد خبر: 3875000
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳

ترامپ از طرح معامله قرن رونمایی کرد

گروه بین الملل ــ رئیس‌جمهور آمریکا امروز، 8 بهمن‌ماه، طی مراسمی با حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح موسوم به معامله قرن رونمایی کرد.

به گزارش ایکنا؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طرح خود موسوم به «معامله قرن» را رونمایی کرد.

ترامپ در یک نشست خبری در کاخ سفید رونمایی از این طرح را «گامی به سمت صلح» برای اسرائیل خواند و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌ گرایی» کمک می‌کند.

وی در ادامه گفت که بر اساس طرح صلح آمریکایی- صهیونیستی، آمریکا کل قدس را تحت قلمرو اسرائیل می‌داند و حاکمیت ادعایی این کشور بر جولان اشغالی را نیز به رسمیت می‌شناسد.

ترامپ گفت که طرح پیشنهادی ما ۸۰ صفحه و با جزئیات‌ترین طرحی است که تاکنون ارائه شده است. این طرح، یک پیشنهاد برد-برد برای هر دو طرف است.

وی تصریح کرد: من کارهای زیادی برای اسرائیل کرده‌ام. هرگز کاری نمی‌کنیم که امنیت اسرائیل به خطر بیفتد.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که اورشلیم (قدس) به عنوان پایتخت جدایی‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.

ترامپ همچنین توقف فعالیت‌های حماس و جهاد اسلامی، توقف بیان شعارهای ضداسرائیلی و همچنین توقف پرداخت غرامت به خانواده‌های جانباختگان فلسطینی را خواستار شد.

وی تصریح کرد: من پایتختی اورشلیم (قدس) را به رسمیت شناختم، حاکمیت اسرائیل برای جولان را به رسمیت شناختم و از همه مهمتر، از توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران خارج شدم.

رئیس‌جمهور آمریکا با افتخار به ترور سردار شهید سپهبد سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از سوی ترویست‌های آمریکایی در بغداد اشاره کرد و مدعی شد: «من فکر نمی‌کنم که آنها به دنبال انجام کارهای خوبی بودند. (شهید)سلیمانی از اسرائیل متنفر بود، به‌شدت متنفر بود. او می‌گفت که برای داشتن یک قدس آزاد، ما باید با اسرائیل در جنگ باشیم».

 

انتهای پیام
captcha