26 استان کنگره ملی شهدا را برگزار کردند
کد خبر: 3875202
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

26 استان کنگره ملی شهدا را برگزار کردند

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: تا کنون ۲۶ استان کنگره شهدا را در سطح ملی برگزار کردند و تا سال ۱۴۰۰ باید همه استان‌ها حداقل یک بار کنگره را برگزار کرده باشند.

26 استان کنگره ملی شهدا را برگزار کردندبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار احمد حق‌طلب، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، 10 بهمن‌ماه در ستاد سیاستگذاری کنگره ملی 3000 شهید استان زنجان اظهار کرد: امروز ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع از ارزش‌ها به نسل حاضر اهمیت ویژه‌ای دارد و در همین راستا توفیق برگزاری کنگره و یادواره‌ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۶ استان کنگره شهدا را در سطح ملی برگزار کردند، بیان کرد: علاوه بر این، کنگره‌های اقشار مثل قشر شهدای هنرمندان، کارگران و دانشجویان در سطح کشور برگزار شده و طبق تقویمی که تنظیم شده، تا سال ۱۴۰۰ باید همه استان‌ها حداقل یک بار کنگره را برگزار کرده باشند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج یادآور شد: کنگره شهدا رویداد بزرگ و تاثیرگذاری است که در هیچ همایشی این همبستگی و تاثیرگذاری ایجاد نشده و برخی اذعان کردند که این کنگره مثل مانوری بود که همبستگی تمام نیروهای مسلح را افزایش داد و آمادگی نیروها در شرایط حساس و حوادث غیرمترقبه را دوچندان کرد.

این مسئول تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که «دقت کنید کنگره‌ها تبدیل به مجلس ختم باشکوه نشود». آنچه امروز برگزار می‌شود یک کار فرهنگی بزرگ است که دستاوردهای فراوانی دارد و این آثار را جمع‌آوری و در قالب فیلم، کتاب و مستند ارائه می‌کنیم.

سردار حق‌طلب ادامه داد: در سال‌های اخیر که شرایط اقتصادی کشور مناسب نبوده و سبک زندگی مردم به لحاظ معیشتی تغییر کرده، همزمان با کار فرهنگی عمیق در کنگره، خدمات خوبی به مردم و نیازمندان ارائه شده؛ به عنوان مثال تهیه جهیزیه یا کمک به برگزاری مراسم ازدواج ساده برای زوج‌های نیازمند از جمله این فعالیت‌ها بوده است و حتی به تعداد شهدا سرپرستی ایتام استان را برعهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ابزار برای انتقال روحیه ایثار و فرهنگ جهاد همین یادواره‌ها و کنگره‌ها هستند، ابراز کرد: آزادی و رفاه خود را مدیون ایثار شهدا هستیم و وظیفه داریم دلاورمردان را تکریم کنیم؛ هرکجا که همت‌ها بلندتر بوده، کار با نتایج بهتری برگزار شده است و این کنگره‌ها یک نمایش توان مدیریتی استان هم است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تصریح کرد: انتقام سختی که مردم از ترور ناجوانمردانه سردار داشتند، بیشتر متوجه حضور میلیونی مردم بود و این در تحکیم نظام، پشتوانه عظیمی است که مسئولان ماموریت‌های خود را دنبال کنند و این حرکت تاثیر بیشتری از اقدام نظامی و هدف قرار دادن پایگاه عین‌العسد داشت.

استاندار زنجان نیز در این جلسه به طرح معامله قرن اشاره کرد و گفت: دیروز ترامپ طرح مسخره در ارتباط با معامله قرن را مطرح کرد و هدف این است که روی وجدان‌های بیدار و مردم آزاده اثر بگذارند تا آن‌ها نتوانند آزادانه عمل کند و اختیار آن‌ها دست افراد تروریست، ظالم و ناجوانمرد داده شود.

فتح‌الله حقیقی ادامه داد: مردمی که با اراده عمل کند، منافع خود را تشخیص دهد و اجازه ندهد دیگران در محاسبات فکری آن‌ها دخالت کند، ویژگی ملت آزاده همچون فلسطین است و دشمنان هیچ کار موثری از پیش نخواهند برد.

وی در مورد کنگره شهدا ابراز کرد: با استفاده از تجربیات گذشته و دیگر استان‌ها کنگره شهدای 3000 شهید استان زنجان قوی‌تر و موثرتر برگزار خواهد شد تا شاهد نتایج و آثار آن در سطح جامعه باشیم.

این مسئول شهید و شهادت را یک حقیقت تاریخی و دینی دانشت و افزود: استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و مهد دلاوری‌ها است و باید این حقیقت را در درون خود زنده نگه داریم و به خاطر احساس و وظیفه و مسئولیتی که داریم، عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha