فراخوان جوامع اسلامی آلمان برای هفته مقابله با نژادپرستی
کد خبر: 3875278
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

فراخوان جوامع اسلامی آلمان برای هفته مقابله با نژادپرستی

گروه بین‌الملل ــ جوامع اسلامی آلمان از نمایندگان سایر ادیان، چهره‌های برجسته آلمان و شهروندان این کشور دعوت کرده‌اند که برای شرکت در برنامه‌های هفته بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی، به مساجد و انجمن‌های اسلامی بروند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین، برنامه‌های هفته بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی از شانزدهم تا بیست‌ونهم ماه مارس سال جاری میلادی (26 اسفندماه 98 تا 10 فروردین 99) در آلمان برگزار خواهد شد.

در این راستا، امامان بیش از ۱۷۰۰ مسجد در آلمان اعلام آمادگی کرده‌اند تا در خطبه‌های نماز جمعه علیه نژادپرستی سخنرانی کنند. همچنین جوامع اسلامی از شهرداران، شخصیت‌های برجسته و عموم شهروندان در ایالت‌های مختلف دعوت کرده‌اند در مراسم نمازجمعه حاضر شوند.

پیش‌تر در سال ۲۰۱۹، 9 شخصیت یهودی در هفته بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی در مساجد حضور یافتند و درباره نژادپرستی به ویژه نژادپرستی علیه مسلمانان، با اعضای مساجد به گفت‌وگو پرداختند. جوامع اسلامی تصمیم دارند در سال جاری نیز از نمایندگان ادیان مختلف دعوت کنند تا  با اعضای مساجد درباره مقابله با نژادپرستی گفت‌وگو کنند.

از سوی دیگر، نمایندگان جوامع اسلامی اعلام کرده‌اند که در برنامه‌های سایر جوامع مذهبی آلمان حضور خواهند یافت. آنطور که سایت اسلام گزارش داده است؛  آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان بیستم دسامبر سال جاری به کنیسه «دارمشتات» می‌رود تا درباره ضرورت مقابله با نژادپرستی به سخنرانی بپردازد. او سال گذشته نیز در کنیسه‌ای در آگسبورگ سخنرانی کرد. از دیگر سخنرانان در کنیسه دارمشتات نیز می‌توان به شهردار دارمشتات و اعضای کلیسای کاتولیک اشاره کرد.

همچنین در روز ۲۲ ماه مارس جامعه پروتستان زهایم از نمایندگان سایر جوامع مذهبی دعوت کرده است در کلیسای انجیلی زهایم حضور یابند. در این مراسم که با سخنرانی فولکر یونگ، رئیس کلیسا آغاز می‌شود، آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان و دانیال نویمان، رئیس انجمن یهودیان هسن حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha