درخواست 133 نماینده پارلمان انگلیس از دولت برای مخالفت با معامله قرن
کد خبر: 3875356
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

درخواست 133 نماینده پارلمان انگلیس از دولت برای مخالفت با معامله قرن

گروه بین‌الملل ـ 133 عضو پارلمان انگلیس از بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور خواستند با طرح به اصطلاح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن مخالفت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نمایندگان پارلمان انگلیس در پیامی به جانسون ضمن ابراز نگرانی از معامله قرن، آن را ضربه‌ای به حقوق ملی ملت فلسطین و قوانین بین‌المللی دانستند که هیچ اصول منطقی برای بازگشت به مذاکرات را فراهم نکرده است، در عین حال فرصت‌های دستیابی به صلح را کاهش داده و نسبت به نقض قوانین بین‌الملل تهدید کرده است.

نمایندگان انگلیسی در پیام خود تأکید کردند که معامله قرن در زمانی اعلام شده که رنج‌های مردم فلسطین به دلیل تخریب خانه‌‌هایشان به دست اسرائیل افزایش یافته است، زیرا این گونه اقدامات منجر به آوارگی کامل خانواده‌های فلسطینی شده است. چنانچه اسرائیل فلسطینیان ساکن غزه را از دستیابی به خدماتی مانند بهداشت و آموزش محروم کرده است.

در بخش دیگری از پیام نمایندگان پارلمان انگلیس آمده که مشکلات ملت فلسطین نتیجه یک فاجعه طبیعی نیست، بلکه ثمره خسارت‌های وارده به اقتصاد فلسطین در نتیجه اشغالگری اسرائیل است، چرا که اسرائیل از دستیابی فلسطینیان به منابع طبیعی موجود در مناطق «ج» و آب‌های منطقه‌ای موجود جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha