بیانیه 34 سازمان مالزیایی در مخالفت با معامله قرن
کد خبر: 3875510
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

بیانیه 34 سازمان مالزیایی در مخالفت با معامله قرن

گروه بین‌الملل ــ 34 سازمان جامعه مدنی مالزی با صدور بیانیه مشترکی، مخالفت خود را با طرح آمریکایی ـ اسرائیلی موسوم به معامله قرن اعلام کردند.

بیانیه مشترک 34 سازمان مالزیایی در مخالفت با معامله قرنبه گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، نمایندگانی از 34 سازمان مدنی مالزی، دیروز، 11 بهمن‌ماه، طی نشستی در کوالالامپور، پایتخت این کشور مخالفت خود را با طرح آمریکایی ـ اسرائیلی موسوم به معامله قرن اعلام کردند.

در بیانیه مشترک این سازمان‌ها که در یک کنفرانس مطبوعاتی از سوی «محمد عزمی عبدالحمید»، نایب رئیس شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی (MAPIM) قرائت شد، آمده است: این طرح نه تنها هیچ صلحی را برای فلسطینیان به همراه ندارد، بلکه بدترین نوع نقض حقوق آنها است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف این طرح اجبار فلسطینیان به دست برداشتن از مبارزه مشروع و کوتاه‌آمدن از حق بازگشت به وطن و حق حاکمیت خود است.

در این بیانیه ضمن انتقاد از کشورهایی که از این طرح موهوم حمایت کرده‌اند به‌ ویژه عربستان، امارات و بحرین، تأکید شده است: این کشورها به جای دفاع از حقوق مسلم مردم فلسطین، از سیاست‌های آمریکا و اسرائیل برای نقض هرچه بیشتر حقوق فلسطینیان حمایت می‌کنند.

در پایان بیانیه آمده است: بر سازمان‌های غیر دولتی، سیاستمداران و شخصیت‌های برجسته ادیان مختلف در مالزی و همه جهان لازم است در مخالفت با طرح صلح موهوم آمریکا و اسرائیل فریاد بزنند.

همچنین، سفارت فلسطین در کوالالامپور، دیروز، 11 بهمن‌ماه، تجمعی در اعتراض به طرح آمریکایی معامله قرن برگزار کرد و شرکت‌کنندگان در این تجمع که جمعی از شهروندان مالزیایی و اقلیت‌های فلسطینی و عربی مقیم این کشور، سازمان‌های مدنی و نهادهای حامی فلسطین بودند، مخالفت قاطع خود را با این طرح اعلام کردند.

یادآور می‌شود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه‌، هشتم بهمن‌ماه، در حضور «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سفرای امارات، بحرین و عمان در واشنگتن از طرح آمریکایی ـ اسرائیلی موسوم به معامله قرن پرده برداری کرد که این امر مخالفت‌های جهانی را به دنبال داشت.

انتهای پیام
captcha