تظاهرات گسترده مردم لبنان مقابل سفارت آمریکا
کد خبر: 3875981
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

تظاهرات گسترده مردم لبنان مقابل سفارت آمریکا

گروه بین‌الملل ــ شمار زیادی از مردم لبنان در اعتراض به طرح ننگین معامله قرن، مقابل سفارت آمریکا در بیروت دست به تظاهرات زدند.  

تظاهرات گسترده مردم لبنان در مقابل سفارت آمریکابه گزارش ایکنا؛ به نقل از «روسیا الیوم»، گروه‌های زیادی از مردم لبنان، امروز، 13 بهمن‌ماه، در مقابل سفارت آمریکا در شمال بیروت تجمع کرده و شعارهایی علیه معامله ننگین قرن سر دادند.
 
هزاران معترض لبنانی در میان تدابیر امنیتی شدید در اطراف سفارت آمریکا، با در دست داشتن پرچم‌های لبنان و فلسطین، طرح معامله قرن را که درصدد اعلام قدس به عنوان پایتخت اصلی رژیم صهیونیستی است، به شدت محکوم کردند.
 
تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی در محکومیت سیاست‌های آمریکا تأکید کردند که معامله قرن آمریکا در صدد نابودی اراده ملت فلسطین است.
 
پیش از برگزاری این تظاهرات اعتراضی، سفارت آمریکا در لبنان، در بیانیه‌ای به کارمندان خود هشدار داده بود که روز یکشنبه (امروز) به دلیل برگزاری تظاهرات، در اطراف این سفارتخانه تردد نکنند.
 
یادآور می‌شود، دونالد ترامپ، سه‌شنبه، 8 بهمن‌ماه، از طرح ضد فلسطینی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که در آن علاوه بر چشم پوشی نسبت به حق و حقوق قانونی و مشروع فلسطین امتیازات ویژه‌ای برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha