درخواست مقتدا صدر برای همکاری مردم با نیروهای امنیتی
کد خبر: 3876019
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
در پی انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق مطرح شد:

درخواست مقتدا صدر برای همکاری مردم با نیروهای امنیتی

گروه بین‌الملل ــ مقتدا صدر، روحانی شیعه عراقی از طرفداران خود خواست به اعتراضات خاتمه دهند و برای بازگشت امور به حالت عادی با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، در پی انتخاب «محمد توفیق علاوی» به عنوان نخست‌‌وزیر جدید عراق، مقتدا صدر از طرفداران خود خواست به اعتراضات خاتمه دهند.

صدر از طرفداران غیر‌مسلح خود که به «کلاه آبی» معروف هستند، خواست برای اطمینان از بازگشت مدارس و مشاغل به حالت عادی، با نیروهای پلیس همکاری کنند.
 
شب گذشته بلافاصله پس از اعلام نام «محمد توفیق علاوی» برای نخست‌وزیری عراق از سوی «برهم صالح»، رئیس‌جمهور این کشور، معترضان در بغداد و چند شهر دیگر، دست به تظاهرات زدند. امروز نیز هزاران نفر در میدان تحریر بغداد در اعتراض به انتخاب علاوی  شعار دادند.

مقتدا صدر در پیامی توئیتری اعلام کرد: به نیروهای امنیتی توصیه می‌کنم که همه کسانی که راه‌ها را مسدود می‌کنند، دستگیر کنند و وزیر آموزش و پرورش باید کسانی را که مانع از کار عادی مدارس می‌شوند، تنبیه کند.

خبرنگار رویترز از بغداد گزارش داده است که شب گذشته برخی از طرفداران صدر به متفرق کردن معترضان از میدان تحریر به پلیس کمک کردند.
انتهای پیام
captcha