قدس و سرزمین فلسطین به هیچ وجه فروشی نیست  
کد خبر: 3876139
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
در نشست صیدا تأکید شد؛

قدس و سرزمین فلسطین به هیچ وجه فروشی نیست  

گروه بین‌الملل ــ علمای لبنانی و فلسطینی با برگزاری نشستی در محکومیت طرح معامله قرن در شهر صیدا، تأکید کردند که قدس و سرزمین فلسطین به هیچ وجه فروشی نیست.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «العهد»، شماری از علمای فلسطینی و لبنانی از جمله شیخ «ماهر حمود»، رئیس اتحادیه علمای مقاومت و شیخ «حسن عبدالله»، مفتی صور و جبل عامل، یکشنبه، 13 بهمن‌ماه، در نشستی در شهر صیدا، طرح ننگین معامله قرن ترامپ را محکوم کردند.
در این نشست تأکید شد که ترامپ و سایر کسانی که سعی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارند، حق ندارند برای ملت مجاهد و مقاوم فلسطین که در طول یک قرن مبارزه با استعمار انگلیس و رژیم صهیونیستی برای آزادی فلسطین هزاران شهید تقدیم کرده‌اند، تصمیم‌گیری کنند. لذا کسی که مالکیتی در فلسطین ندارد، چه ترامپ و چه دیگران، حق ندارد حتی یک وجب از خاک متبرک فلسطین را به رژیم صهیونیستی ببخشند.
علمای فلسطینی و لبنانی همچنین تأکید کردند: بیش از 13 میلیون فلسطینی در سراسر جهان که در داخل فلسطین و خارج آن و در کرانه باختری، غزه، اردوگاه‌ها و سایر نقاط دنیا زندگی می‌کنند، همگی آنها عقب‌نشینی از ذره‌ای از خاک فلسطین را نمی‌پذیرند و تنها راه حل این مسئله، اخراج دشمن صهیونیستی از کل سرزمین فلسطین است.
علمای مسلمان حاضر در این نشست خواستار وحدت صفوف ملت فلسطین برای مقابله با جنایت «معامله ننگین» موسوم به معامله قرن شده و تأکید کردند که مقاومت تنها راه شکست این طرح و آزادی قدس و تمام سرزمین فلسطین است.
این علما همچنین از فلسطینیان نوار غزه خواستار اعلام انتفاضه سوم و ادامه راهپیمایی‌های بازگشت و تجهیز کامل برای پاسخ به هرگونه تجاوز شده و از محور مقاومت نیز خواستند تا آمادگی کامل را در این زمینه داشته باشند. آنان همچنین خواستار ادامه تظاهرات فلسطینیان در اردوگاه‌ها و سراسر جهان در محکومیت این جنایت قرن شدند.
قدس و سرزمین فلسطین به هیچ وجه فروشی نیست 
در این نشست از خطیبان جمعه جهان عرب و اسلام نیز خواسته شد که در خطبه‌های نماز جمعه جنایت معامله قرن را محکوم و در کلاس‌های درس، نشست‌ها و سخنرانی‌های خود درباره فلسطین، قدس شریف، مسجدالاقصی و جایگاه آن‌ها در قرآن کریم سخنرانی کنند.
علمای لبنانی و فلسطینی همچنین خواستار برگزاری کنفرانسی جامع با عناوین «قدس، پایتخت کل سرزمین فلسطین»، «نه به معامله قرن» و «فلسطین فروشی نیست» و همچنین صدور فتوایی در تحریم عادی‌سازی روابط با اسرائیل و ترغیب به جهاد و مقاومت برای دفاع از قدس و فلسطین شدند.
انتهای پیام
captcha