تلاش امارات در عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3876400
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

تلاش امارات در عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل ــ در پی هماهنگی‌ و کوشش مقامات کشور امارات، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس شورای عالی سودان در راستای عادی‌سازی روابط دیدار کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الجزیره»، یک مقام سودانی، نقش امارات در هماهنگی این نشست را تأیید کرده که باعث شد موضع سودان از سوی فلسطینی‌ها محکوم شود.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو با «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای انتقالی سودان در کامپالا، پایتخت اوگاندا، دیدار و بر سر عادی‌سازی روابط و همکاری‌های مشترک  توافق کردند.
بنابر منابع خبری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در این دیدار دوساعته درخواست کرده که حریم هوایی سودان را برای پروازهای این رژیم که از آمریکای لاتین به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین در حرکتند، باز کنند.
این در حالی است که البرهان از نتانیاهو خواست که برای کاهش تحریم‌های ایالات متحده علیه کشورش و حذف نام سودان از لیست تروریسم میانجیگری کند.
هماهنگی و کوشش امارات و متحدان وی برای نخستین نشست علنی مقامات کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در حالی روی داد که بیش از یک هفته از اعلام رسمی طرح شرم‌آور معامله قرن نگذشته است.
گفته می‌شود که امارات عربی متحده، بحرین و برخی از کشور‌های خاورمیانه از طرح ترامپ حمایت و حتی اعلام کرده‌اند که منابع مالی و پولی طرح را تأمین خواهند کرد.
از سوی دیگر فیصل صالح، سخنگوی دولت سودان در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه که دیدار البرهان، رئیس شورای عالی سودان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون اطلاع و مشورت کابینه انتقالی دولت صورت گرفته است، تصریح کرد: کابینه منتظر بازگشت البرهان برای شفاف‌سازی در رابطه با این نشست است.
انتهای پیام
captcha