خشم رژیم صهیونیستی از موضع اتحادیه اروپا در برابر معامله قرن
کد خبر: 3876608
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹

خشم رژیم صهیونیستی از موضع اتحادیه اروپا در برابر معامله قرن

گروه بین‌الملل ــ وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره معامله قرن را تهدید‌آمیز خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه وای‌نت‌نیوز رژیم صهیونیستی، وزارت امور‌خارجه رژیم صهیونیستی به بیانیه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد تمایل اسرائیل به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای  آن را «تأسف‌بار» خواند.

در این بیانیه آمده است: این واقعیت که رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اندکی پس از تصدی مقام و فقط چند ساعت پس از نشست با مقامات ایران، از چنین ادبیات تهدیدآمیزی در قبال اسرائیل استفاده کرده، تأسف‌آور است(!).
 
در ادامه این بیانیه به کنایه آمده است: ترویج چنین سیاست‌ها و شیوه‌هایی بهترین راه برای اطمینان از این امر است که نقش اتحادیه اروپا در هر روند صلحی، نقشی حداقلی خواهد بود.
 
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی از طرح به اصطلاح صلح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به معامله قرن انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: این طرح آمریکایی مطابق با معیارهای توافق‌شده بین‌المللی نیست. بورل همچنین بر مخالفت اتحادیه اروپا با شهرک‌‌سازی اسرائیل در اراضی که این رژیم در سال ۱۹۶۷ اشغال کرده است، تأکید کرد.
انتهای پیام
captcha