تلاش برای جلوگیری از کشانده شدن عراق به وضعیت نامطلوب
کد خبر: 3877054
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
نخست‌وزیر عراق تأکید کرد؛

تلاش برای جلوگیری از کشانده شدن عراق به وضعیت نامطلوب

گروه بین‌الملل ـ نخست‌وزیر جدید عراق تأکید کرد که تحقق مطالبه‌ها و خواسته‌های معترضان مسالمت‌آمیز در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد و آنچه برای ما مهم است تلاش برای جلوگیری از کشانده شدن کشور به سمت وضعیت نامطلوب و نامعلوم است.

تحقق خواسته‌های معترضان در اولویت قرار دارد

به گزارش ایکنا به نقل از فرات نیوز، «محمد توفیق علاوی»، با انتشار ویدیویی امروز پنج‌شنبه، 17 بهمن گفت: حوادث دردناک و تأسف‌باری طی ۲ روز گذشته رخ داد و شماری از همه طرف‌های درگیر شهید و زخمی شدند و اینها نشانه‌های خطرناکی برای رویدادهای آینده است و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست لذا برای حرکت و رسیدن کشور در مسیر درست از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

علاوی گفت: کسانی که در میدان‌های اعتراضی حضور دارند فرزندان ما هستند، معترضانی که به طور مسالمت‌آمیز اعتراض می‌کنند، شایسته احترام هستند و وظیفه ماست که به آن‌ها خدمت کنیم ما نباید آن‌ها را سرکوب کنیم یا در تنگنا قرار دهیم.

نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت جدید عراق گفت: خون عراقی‌ها تنها خط قرمز ماست و برای مجازات عاملان تعرض به عراقی‌ها مصمم هستیم و آنچه برای ما مهم است تلاش برای جلوگیری از کشانده شدن کشور به سمت وضعیت نامطلوب و نامعلوم است.

وی گفت که برای اجرای مقدمات مربوط به تعیین زمان برگزاری انتخابات زودهنگام مصمم هستند. دولت تا به الان به دلیل تکمیل نشدن ترکیب آن، اختیاراتی ندارد.

انتهای پیام
captcha