راز پویایی انقلاب در ماهیت انسانی و اسلامی آن است
کد خبر: 3877222
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
امام‌جمعه شهر علی‌اکبر:

راز پویایی انقلاب در ماهیت انسانی و اسلامی آن است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشرفیان از یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال به‌عنوان فجر سلیمانی یاد کرد و گفت: راز پویایی و تحولات سازنده در ماهیت انقلاب نهفته است که ماهیت آن انسانی و اسلامی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشرفیان، امام‌جمعه شهر علی‌اکبر از شهرهای شمالی استان سیستان‌و‌بلوچستان، 18 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ضمن قدردانی از همه دستگاه‌ها و ادارات در برگزاری برنامه‌های دهه فجر، این برنامه‌ها را باعث احیای روحیه انقلابی و وحدت بیشتر ملت دانست.
وی بیان کرد: انقلاب ما آیه‌ای از قدرت لایزال الهی برای یاری مردم بود که ثابت کرد خداوند سرنوشت هر قوم و ملتی را به دست خودشان تغییر می‌دهد.
 

راز پویایی انقلاب

امام‌جمعه شهر علی‌اکبر افزود: انقلاب ما در آغاز دهه پنجم همچنان با طراوت و شادابی، راهش را ادامه می‌دهد؛ راز پویایی و تحولات سازنده در ماهیت انقلاب نهفته است که ماهیت آن انسانی و اسلامی است.
اشرفیان اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته در تمامی عرصه‌های داخلی و خارجی تأثیرگذار بوده است که در حوزه دستاوردهای داخلی می‌توان از حاکمیت اسلام و ارزش‌های دینی و تبدیل نظام طاغوت‌سالاری به نظام مردم‌سالاری، اقتدار، امنیت، عزت ملی، شکل‌گیری هویت ایرانی اسلامی در حوزه دستاوردهای اقتصادی، تقویت زیرساخت‌های کشور، افزایش صادرات غیر نفتی، دو برابر شدن سرانه ناخالص ملی نسبت به دوران قبل از انقلاب و در حوزه دستاوردهای خارجی از توسعه نفوذ ایران در منطقه و اثرگذاری مستقیم در مسائل عمده منطقه، عزت و اقتدار ملت ایران در منطقه و تأثیرپذیری دیگر ملت‌ها از انقلاب ایران، نام برد.
 

وحدت و انسجام بیشتر ملت ایران با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی

امام‌جمعه شهر علی‌اکبر از یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال به‌عنوان فجر سلیمانی یاد کرد و گفت: ۲۲ بهمن‌ماه امسال رنگ سرخ خون سردار سلیمانی عزیز و بوی عطر جهاد و شهادت دارد در واقع ۲۲ بهمن امسال، فجر سلیمانی است. دشمن جاهل خیال می‌کرد با حذف فیزیکی و ترور حاج قاسم راه، مکتب و اعتقاد سردار سلیمانی فراموش می‌شود اما خواهد دید که خون حاج قاسم در رگ‌های ۸۲ میلیون ایرانی جریان دارد و همه ملت ایران یکصدا فریاد مرگ بر آمریکا سر خواهند داد.
وی بیان کرد: مردم شریف و انقلابی با شرکت در راهپیمایی پرشکوه یوم‌الله ۲۲ بهمن نشان خواهند داد که وحدت و انسجامی که با شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در میان آحاد جامعه به‌وجود آمده است، به این زودی‌ها کمرنگ نخواهد شد و باعث تثبیت جمهوریت و اقتدار جهانی کشور خواهد بود. ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال با حضور گسترده و انقلابی خود بار دیگر بصیرت و انسجام ملی خود را به‌دنیا نشان خواهند داد و به ایادی استکبار و شیطان بزرگ ثابت می‌کنند که راه امام راحل، شهدا و مکتب حاج قاسم سلیمانی قوی‌تر از قبل زنده است و به مسیر خود ادامه می‌دهد.
اشرفیان با اشاره‌ به طرح ننگین معامله قرن، گفت: دشمن ندانسته کاری کرد که همه دنیا نسبت به مسئله فلسطین حساس شدند و آمریکا را محکوم کردند. معامله قرن سندی گویا و مصداقی روشن برای عاقبت سازش است؛ کسانی که فکر می‌کنند با مذاکره و سازش چیزی حل می‌شود، ببینند خوی اشغالگری و خباثت به هیچ کسی و هیچ چیزی رحم نمی‌کند.


انتخابات مهم‌ترین مسئله کشور

امام جمعه شهر علی‌اکبر در رابطه با مسئله انتخابات، بیان کرد: علاج مشکل ما با دشمنان بی‌رحم در این است که قوی باشیم که یکی از مؤلفه‌های قدرت کشور، مجلس قوی، شجاع و سلطه‌ناپذیر است و هر کسی به ایران و امنیت آن علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت و کسانی را برای نمایندگی مجلس انتخاب کند که هماهنگ با معیارهای رهبری معظم انقلاب و در طراز جمهوری اسلامی ایران باشند.
وی افزود: امروز دشمن به‌دنبال فشار حداکثری برای مشارکت حداقلی است و از مدت‌ها پیش برنامه‌هایی را مدنظر دارد، از سناریو و دومینوی استعفا در مجلس و برخی مناصب دیگر گرفته تا تحریم انتخابات که البته تا به‌حال موفق نبوده است.
اشرفیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، یادآور شد: اساسی‌ترین مسئله کشور ما انتخابات است؛ اگر مجلس قوی باشد، قوای دیگر هم قوت و قدرت می‌گیرند. مجلس به مانند جایگاه عقل و مغز در بدن است، عقل معیوب نمی‌تواند ساختار مدیریتی سالمی برای مجموعه بدن داشته باشد. یک مجلس قدرتمند و انقلابی به معنای حقیقی همیشه در رأس همه امور کشور خواهد بود.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha