اولین همایش سلامت‌پژوهی در قرآن کریم برگزار می‌شود
کد خبر: 3877285
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

اولین همایش سلامت‌پژوهی در قرآن کریم برگزار می‌شود

گروه سلامت ــ رئیس دبیرخانه کمیسیون پژوهش و آموزشی عالی قرآن در نظام سلامت از برگزاری اولین همایش ملی سلامت‌پژوهی در قرآن کریم خبر داد.

اولین همایش سلامت پژوهی در قرآن کریم برگزار می‌شودمهدی صالحی، رئیس دبیرخانه کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از برگزاری اولین همایش ملی سلامت پژوهی در قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: این همایش قرار است آبان‌ماه سال ۹۹ همزمان با هفته وحدت برگزار شود.

وی افزود: «گونه‌شناسی و آسیب‌شناسی پژوهش‌های سلامت در قرآن کریم»، «ضرورت مفهوم و ابعاد سلامت در قرآن کریم»، «کشف شبکه معنایی سلامت در قرآن کریم»، «مطالعات قرآن کریم و سلامت با رویکرد میان رشته‌ای» و «امکان‌سنجی اعجاز طبی در قرآن کریم» از جمله محور‌های این همایش ملی است.

صالحی اظهار کرد: کتاب بنیان‌های کاربست روایات طبی که مجموعه مقالات حاصل از اولین دوره کارگاه‌های پژوهشی توسط کمیسیون پژوهش و آموزش عالی در نظام سلامت است در مرحله چاپ بوده و به زودی توسط انتشارات جهاددانشگاهی منتشر می‌شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت همچنین از برنامه‌ریزی برگزاری کارگاه‌های پژوهشی میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت خبر داد و گفت: دومین دوره کارگاه‌های میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت با محوریت روش‌شناسی مطالعات بین رشته‌ای سلامت و دین مجدداً از سال آینده توسط این کمیسیون به شکل دو جلسه در ماه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این کمیسیون همچنین در برگزاری دو همایش شفای پایدار که اسفندماه سال جاری، در دانشگاه علوم پزشکی بابل قرار است برگزار شود و همایش ملی قرآن و سلامت که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم مسئول برگزاری آن است، همکاری می‌کند.
انتهای پیام
captcha