ادامه تجمعات اعتراضی علیه معامله ترامپ در جهان
کد خبر: 3877287
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

ادامه تجمعات اعتراضی علیه معامله ترامپ در جهان

تجمعات اعتراض‌آمیز علیه طرح آمریکایی ـ صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» در کشورهای مختلف جهان ادامه دارد.

برپایی تجمعات اعتراضی علیه معامله قرن در جهانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، حدود صد نفر از شهروندان بروکسل، پایتخت بلژیک روز گذشته ،18 بهمن ماه، بعد از اقامه نماز جمعه با حضور در برابر کمیسیون اتحادیه اروپا علیه طرح آمریکایی ـ اسرائیلی «معامله قرن» تظاهرات کردند.
معترضان در این تجمع با در دست داشتن پرچم فلسطین، شعارهایی را علیه آمریکا، اسرائیل و در حمایت از فلسطین سردادند.

تونس
ساکنان شهر «الکرم»، در پایتخت تونس نیز جمعه، 18 بهمن با حضور در خیابان‌ها علیه طرح آمریکایی ـ صهیونیستی ترامپ تظاهرات کردند.
معترضان تونسی ضمن سردادن شعارهایی چون «نه به معامله قرن و بله به حقوق فلسطینی»، «نه به همه انواع عادی‌سازی روابط»، «مقامت فلسطین افتخار همه امت است» پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

برپایی تجمعات اعتراضی علیه معامله قرن در جهان

فلسطین
شهروندان شهرهای «قلقلیه» و «شهرک بلعین» در رام‌الله واقع در کرانه باختری نیز با برگزاری تظاهراتی بار دیگر طرح آمریکایی ـ اسرائیلی «معامله قرن» را محکوم کردند.
تظاهرات‌کنندگان که پرچم فلسطین را در دست داشتند، ضمن سردادن شعارهایی خواستار وحدت گروه‌های فلسطینی و پایان دادن به تفرقه شدند.
منابع خبری از مجروح شدن تعدادی از تظاهرات‌کنندگان به دست نیروهای رژیم اشغالگر خبر دادند.

برپایی تجمعات اعتراضی علیه معامله قرن در جهان

سودان
هزاران نفر از مردم سودان نیز روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه دیدار «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای انتقالی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که به دعوت جریان «نصرة الشریعة و دولة القانون» به رهبری «محمد علی الجزولی» برگزار شد؛ شعار‌هایی مانند «نه به عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل» سر دادند.

«عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای انتقالی سه‌شنبه، 15 بهمن‌ماه، با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا دیدار و گفت‌و‌گو کرد که این ملاقات با مخالفت گسترده از سوی مردم و سیاستمداران سودانی رو‌به‌رو شد.

برپایی تجمعات اعتراضی علیه معامله قرن در جهان

اردن

صدها شهروند اردنی نیز روز جمعه برای دومین بار با تجمع در برابر سفارت آمریکا در عمان پایتخت این کشور «معامله قرن» را محکوم کردند.

این تجمع به دعوت ائتلاف ملی مقابله با معامله قرن و در فضای شدید امنیتی برگزار شد و بارش شدید باران نیز نتوانست آن را نیمه کاره گذارد.

تظاهرات کنندگان با حمل پارچه نوشته‌هایی که بر روی آن نوشته بود، "قدس امانت است" و "دره اردن برای اردنی‌هاست نه برای صهیونیست‌های غاصب" علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی شعار دادند و پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زند.

ادامه تجمعات اعتراضی علیه معامله ترامپ در جهان

 

انتهای پیام
captcha