نگاه فراقومی و فرامذهبی امام(ره) در انقلاب اسلامی
کد خبر: 3877453
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

نگاه فراقومی و فرامذهبی امام(ره) در انقلاب اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: در دورانی که انقلاب در حال به‌ثمر نشستن بود، رسانه‌های متعددی با حضرت امام(ره) مصاحبه می‌کردند و ایشان همواره بر لفظ «اسلامی» بودن انقلاب تأکید می‌کردند؛ این یعنی انقلاب ما «اسلامی» بود، به این معنا که فراقومی، فراحزبی و فرامذهبی است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در استان، شب گذشته، 19 بهمن‌ماه در همایش «فجرآفرینان اهل سنت» که در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد، گفت: در دورانی که انقلاب در حال به‌ثمر نشستن بود، رسانه‌های متعددی با حضرت امام(ره) مصاحبه می‌کردند و ایشان همواره بر لفظ «اسلامی» بودن انقلاب تأکید می‌کردند؛ این یعنی انقلاب ما «اسلامی» بود، به این معنا که فراقومی، فراحزبی و فرامذهبی است.

وی ادامه داد: برای پیروزی انقلاب، عزیزان بسیاری از شیعه و سنی، فارس و ترک و بلوچ جان خود را دادند، از جمله شهید سبیل اخلاقی، یک نوجوان بلوچ اهل سنت که در جبهه به شهادت رسید و می‌توان به عنوان سند افتخار این استان از آن نام برد.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: اگر مقایسه‌ای منصفانه میان شرایط ایران قبل و بعد انقلاب داشته باشیم، می‌بینیم که پیشرفت‌ها از همه لحاظ مشهود است؛ محرومیت‌ها هنوز در برخی نقاط وجود دارد، اما قابل مقایسه با قبل نیست و آبادانی بسیاری حاصل شده است.

وی گفت: از نظر علمی، پیش از انقلاب یک کشور عقب‌افتاده بودیم، اما امروز می‌بینیم که در عرصه‌های مختلف علمی از جمله فناوری نانو، هوا فضا، سلول‌های بنیادی و انرژی هسته‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

محامی بیان کرد: بعد از انقلاب، این روحیه در جوانان ما ایجاد شد که روی پای خودمان بایستیم و واردکننده صرف نباشیم؛ بطوری که زمانی ما برای سیم خاردار هم محتاج بودیم، اما امروز ما مدرن‌ترین تکنولوژی‌های دفاعی و جنگی را خودمان می‌سازیم که این جای مسرت و خوشحالی دارد.

وی افزود: روزی شاه ایران بدترین تحقیرها را از آمریکا می‌دید، اما امروز به قول مقام معظم رهبری کلی گدایی می‌شود تا ایران برای مذاکره موافقت کند و ایران این را نمی‌پذیرد که این نشان از ارزشمند شدن ما در مقابل کشورهای بزرگ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان ما تلاش زیادی کردند که جلوی پیشرفت ما را بگیرند، از جمله تحمیل جنگ هشت ساله و تحریم‌های اقتصادی که همچنان ادامه دارد، اما این موانع، خللی در اراده ملت ایران ایجاد نکرد.

وی گفت: در سال‌های اخیر نیز شاهد بودیم که امریکا سعی داشته با کمک برخی کشورهای منطقه، بازوهای ایران را قطع و محور مقاومت را ضعیف کند، اما تدبیر و رشادت‌های جوانان ایرانی، مانع تحقق این هدف شد.

محامی اظهار کرد: امروز تحریم‌های بی‌رحمانه‌ای از سوی امریکا اعمال شده تا روند توسعه ما را متوقف کنند، اما از سوی دیگر، اراده ملت ایران روزافزون شده و با قدرت، مسیر پیشرفت را طی می‌کند.

انتهای پیام
captcha