آغاز مسابقات ملی حفظ قرآن در کویت  
کد خبر: 3877791
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

آغاز مسابقات ملی حفظ قرآن در کویت  

بیست و سومین دوره مسابقات ملی حفظ قرآن کویت، با مشارکت بیش از 2 هزار متسابق، یکشنبه، 20 بهمن‌ماه در مسجد بزرگ کویت آغاز به کار کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الرأی»، گزینش نهایی بیست و سومین دوره مسابقات حفظ قرآن کویت با عنوان «ربیع القلوب» (بهار دل‌ها) از دیروز، یکشنبه، به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت و با مشارکت 2754 متسابق زن و مرد آغاز به کار کرده است.
 
«لینه المطوع»، هماهنگ کننده این دوره از مسابقات گفت: همه شرکت‌کنندگان در مسابقه، طی دو هفته گزینش می‌شوند و سپس نتایج نهایی مسابقات در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.
 
وی افزود: هفته اول گزینش نهایی شرکت‌کنندگان، از دیروز آغاز شده است و تا چهارشنبه هفته جاری پایان خواهد یافت. در این هفته، 1155 شرکت‌کننده مرد از ساعت 15 تا 21 به رقابت خواهند پرداخت.
 
المطوع ادامه داد: در هفته دوم نیز 1375 شرکت‌کننده زن از روز یکشنبه تا چهارشنبه هفته آینده به رقابت می‌پردازند. همچنین شرکت‌کنندگان دارای شرایط خاص که تعداد آن‌ها بیش از 224 نفر است، نیز در همین هفته رقابت خواهند کرد.
 
این مسئول کویتی به ایجاد بخش جدیدی در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: امسال بخش جدیدی برای گروه‌ سنی 30 تا 59 سال برای کمک به آنها در حفظ قرآن در نظر گرفته شده است. همچنین بخش جدیدی نیز برای افراد مسن به منظور ترغیب آنها به استمرار در حفظ قرآن و رسیدن به درجات عالی در مسابقات سالانه ایجاد شده است.
 
وی درباره شروط شرکت در مسابقه نیز اظهار کرد: متسابقین باید کویتی باشند و از طریق یکی از دستگاه‌های شرکت‌کننده در مسابقه انتخاب شده باشند. همچنین متسابقین نباید در بیش از یک گروه یا بخش مسابقه دهند و کسانی که در یک گروه خاص برنده می‌شوند، نباید برای دومین‌بار در گروه دیگر مسابقات شرکت کنند.
انتهای پیام
captcha