بررسی موضوع مهاجران در همایش سالانه بین ادیانی در آمریکا
کد خبر: 3877835
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

بررسی موضوع مهاجران در همایش سالانه بین ادیانی در آمریکا

سخنرانان در همایش سالانه بین ادیانی با عنوان «پیامبر محمد(ص)» در دانشگاه راتگرز واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا، درباره موضوع پناهجویان و مهاجران از دیدگاه حضرت محمد(ص) به بحث پرداختند.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی ترگوم، در چهاردهمین همایش سالانه بین ادیانی «پیامبر محمد(ص)» که از سوی سازمان «مسلمانان در خدمت صلح» در دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار شد، سخنرانانی از جمله «رشیده طلیب»، نماینده مسلمان فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا درباره موضوع مهاجران و پناهجویان در امریکا سخنرانی کردند.

«سکینه عبدی» دانشجوی دانشکده علوم این دانشگاه در ابتدای این همایش در سخنانی گفت: سازمان مسلمانان در خدمت صلح، یک سازمان غیرانتفاعی است که با هدف نزدیک‌تر کردن پیروان ادیان و نژادهای مختلف تشکیل شده است. ما معتقدیم آموزش مردم درباره تفاوت‌های دینی و نژادی، بهترین راه برای نزدیک‌تر کردن مردم، افزایش مدارا و کمک به برقراری صلح در جهان است.
 
رشیده طلیب، نماینده مسلمان کنگره آمریکا آخرین سخنران این همایش بود. وی گفت: همه می‌خواهیم ارزش‌های مشترکی مثل درک یکدیگر گسترش پیدا کند؛ به خاطر کودکانمان، به خاطر اینکه همه در امنیت باشیم و به فرصت‌هایی برای بهتر کردن زندگی خود دسترسی داشته باشیم.
 
در جریان برگزاری این همایش، گروهی از مردم در حمایت از طلیب و حقوق فلسطینیان راهپیمایی کردند.
 
در این همایش جمعی از صاحب‌نظران از جمله سیدمصطفی قزوینی، مدیر مرکز اسلامی اورنج کانتی و رئیس شورای مسلمانان کالیفرنیای جنوبی و کشمیر مریم، نویسنده پاکستانی سخنرانی کردند.
انتهای پیام
captcha