رؤیای احیای امپراتوری عثمانی با سریال‌های ترکیه‌ای محقق نمی‌شود
کد خبر: 3877898
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
دارالفتوای مصر:

رؤیای احیای امپراتوری عثمانی با سریال‌های ترکیه‌ای محقق نمی‌شود

  دارالفتوای مصر از تأیید برخی سریال‌های ترکیه‌ای از سوی رجب طیب اردوغان که سودای قدرت گرفتن امپراتوری عثمانی را در سر می‎پروراند، انتقاد کرد.  

رؤیای احیای امپراتوری عثمانی با سریال‌های ترکیه‌ای محقق نمی‌شود

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «براثا نیوز»، مرکز جهانی فتوا (GFI)، وابسته به دارالفتوای مصر و دبیرخانه مراکز افتاء در جهان، از تأیید سریال‌های «دره گرگ‌ها» و «رستاخیز ارطغرل» از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به شدت انتقاد کرد.
 
این مرکز تأکید کرد: اردوغان نتوانسته و نخواهد توانست رویای استفاده از همه قدرت‌های سیاسی و دینی یا حتی استفاده از قدرت نرم از طریق کارهای فرهنگی و هنری را محقق کند؛ چرا که اردوغان با تأیید پخش دو سریال «دره گرگ‌ها» و «رستاخیز ارطغرل» تأکید دارد که این سریال‌ها پاسخ مهمی به کسانی است که قدرت ترکیه و ملت آن را نادیده می‌گیرند.
 
مرکز جهانی فتوا با اشاره به تاریخ روابط میان گروه‌های اسلامی و دولت عثمانی تأکید کرد: مهمترین ادبیات این گروه‌ها دفاع کورکورانه از خلافت عثمانی است به این بهانه که هیچ دولتی همچون دولت عثمانی در معرض حملات تضعیف کننده قرار نگرفته است.
 
این مرکز افزود: رئیس جمهور ترکیه می‌خواهد امپراتوری عثمانی را بار دیگر احیا کند و عقیده دارد که بسیاری از کشورهای عربی، ارثیه عثمانی هستند، لذا تمایل شدیدی به بازگرداندن این امپراتوری و اشغال این کشورها دارد.
 
گفتنی است، دو سریال مذکور از مشهورترین سریال‌های ترکیه‌ای هستند که در داخل کشور ترکیه و کشورهای عربی با استقبال بسیاری روبرو شده‌اند.
 
دره گرگ‌ها مجموعه دو سریال و چند فیلم سینمایی است که در ترکیه تولید شده و به مسائل سیاسی و مافیای ترکیه می‌پردازد.
 
رستاخیز ارطغرل نیز یک مجموعه تلویزیونی تاریخی محصول کشور ترکیه است که بر اساس وقایع تاریخی که منجر به سقوط سلسله سلجوقیان و به‌وجود آمدن امپراتوری عثمانی می‌شود ساخته شده است.
 
انتهای پیام
captcha