بازتاب شکوه راهپیمایی چهل و یکمین فجر انقلاب در رسانه‌های جهان
کد خبر: 3878113
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

بازتاب شکوه راهپیمایی چهل و یکمین فجر انقلاب در رسانه‌های جهان

همزمان با آغاز راهپیمایی پر شور ۲۲ بهمن در سراسر ایران اسلامی، بیشتر رسانه‌های جهان اعم از شبکه‌های تلویزیونی، ماهواره‌ای و سایت‌های خبری تجمع میلیونی مردم ایران در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهید سردار سلیمانی را به تصویر کشیدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری ایکنا، راهپیمایی مردم ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در رسانه‌های مختلف جهانی بازتاب داشت و شبکه‌هایی همچون الجزیره، الاتجاه، العالم، المنار، المسیرة و المیادین بخش‌هایی از این راهپیمایی را به صورت زنده نمایش دادند.

در همین رابطه شبکه المیادین لبنان با اشاره به حضور پرشور ملت ایران در صحنه راهپیمایی امروز گزارش داد که پرچم ایران و تصاویر سردار سلیمانی زینت بخش این تجمع مردمی بود و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران حضور پر رنگ مردم در این حماسه را محکم‌ترین پاسخ به کاخ سفید و ستمگران اعلام کرده است.

بازتاب شکوه راهپیمایی چهل و یکمین فجر انقلاب در رسانه‌های جهان

همچنین شبکه خبری المنار گزارش داد: صبح امروز(سه شنبه) راهپیمایی‌های چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و همه استان‌های این کشور آغاز شد و جمعیت عظیمی از ایرانی‌ها از صبح زود به خیابان‌ها آمدند. 

بازتاب شکوه راهپیمایی چهل و یکمین فجر انقلاب در رسانه‌های جهان

به گزارش این شبکه راهپیمایی ۲۲ بهمن در حالی برگزار می‌شود که بسیاری از شهرهای ایران صحنه بارش برف است اما شهروندان این کشور بدون توجه به سرمای شدید به خیابان‌ها آمدند تا چهل و یکمین سالروز ییروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی بدارند. همچنین بیش از ۶ هزار عکاس و خبرنگار از رسانه های محلی و خارجی مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را پوشش می‌دهند.

پایگاه العهد لبنان ضمن پوشش خبری راهپیمایی‌های چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: مردم ایران در نقاط مختلف این کشور راهپیمایی کردند و ایرانی‌ها با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی بار دیگر از انقلاب خود حمایت کردند.

 روزنامه القدس العربی چاپ لندن نیز درباره راهپیمایی مردم ایران در روز ۲۲ بهمن با انتشار تصاویری از این رویداد نوشت:  را پوشش داد: این راهپیمایی‌ها در سراسر ایران علی‌رغم سرمای شدید هوا برگزار می‌شود.

بازتاب شکوه راهپیمایی چهل و یکمین فجر انقلاب در رسانه‌های جهان

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز همزمان با برگزاری راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوشت: همزمان با تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران، ایرانی‌ها در سرتاسر کشور به خیابان آمده و پیروزی انقلاب را جشن گرفتند. این خبرگزاری گزارشی با این عنوان منتشر کرده است: «ایرانی‌ها با برگزاری راهپیمایی، سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) را گرامی داشتند».

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: ایرانی‌ها روز سه‌شنبه با حضور در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها در سراسر این کشور، تجمعات و جشن‌های سراسری به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار کردند. مراسم‌های سالگرد امسال، در بحبوحه تنش‌های بی‌سابقه بین تهران و واشنگتن برگزار شده است.

این رسانه در گزارش خود به حمله تلافی‌جویانه ایران به مواضع ارتش آمریکا در عراق اشاره کرده است؛ حمله‌ای که در واکنش به حمله تروریستی واشنگتن در بغداد و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی انجام شد.

شفق نیوز عراق نیز از دیگر رسانه‌های عربی بود که راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش داد و با تیتر «راهپیمایی‌های گسترده در ایران به مناسبت سالروز انقلاب» نوشت: صبح امروز راهپیمایی‌هایی به مناسبت بیست و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و سراسر این کشور آغاز شد و مردم با دست در دست داشتن پرچم‌های ایران و تصاویر شهید قاسم سلیمانی این روز را گرامی داشتند.

خبرگزاری فرانس 24 نیز راهپیمایی سالگرد انقلاب را نمایش یکپارچگی ملت ایران در شرایط افزایش تنش بین ایران و آمریکا خواند. پایگاه اینترنتی این شبکه نوشت: ایرانی‌ها روز سه‌شنبه در سایه تنش روز افزون با آمریکا، چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

بازتاب شکوه راهپیمایی چهل و یکمین فجر انقلاب در رسانه‌های جهان

این شبکه افزود: ده‌ها هزار نفر از ایرانی‌ها به خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای این کشور آمده‌اند تا این مناسبت را جشن بگیرند.

شبکه روسی راشا تودی با انتشار گزارشی در سایت اینترنتی خود به حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن به رغم سرمای هوا و ریزش شدید برف در برخی از نقاط این کشور اشاره کرده است.

در گزارش این رسانه روس آمده است: برف سنگین، ایرانی‌ها را از گرامی داشتن سالگرد انقلاب اسلامی‌شان باز نمی‌دارد. جمعیت انبوه در مناطق مختلف سراسر ایران به خیابان‌ها آمدند تا چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی بدارند. مردم در برخی از مناطق به رغم ریزش برف سنگین و بدون واهمه از هوای سرد با در دست داشتن چتر (در راهپیمایی) حضور یافتند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم گزارش داد که رئیس‌جمهور ایران امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن چند پیام قوی به آمریکا داد. این رسانه به نقل از روحانی نوشت: مشارکت پرشور و گسترده مردم در سالروز پیروزی انقلاب قوی‌ترین پاسخ به کاخ سفید و ظالمان است و پایبندی ملت ایران به آزادی و استقلال‌شان را نشان می‌دهد.

اسپوتنیک همچنین به نقل از روحانی گزارش داد: آمریکایی‌ها حق انتخاب ما را منکر می‌شوند و می‌خواهند ما به عقب بازگردیم، آن‌ها رؤیای بازگشت به ایران را دارند حال آنکه می‌دانند ایران یک قدرت در منطقه است.

تارنمای شبکه خبری العربیه انگلیسی نیز با انتشار گزارشی درباره یوم‌الله ۲۲ بهمن نوشت: ایرانیان در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. ایرانی‌ها در حالی برای گرامیداشت انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند که در سابقه خود تنش با آمریکا شدت گرفته است.

این رسانه خبری به موضوع خروج رئیس جمهوری آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی و همچنین اقدام تروریستی کاخ سفید در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و نوشت: در پاسخ، ایران با حملات موشکی خود علیه نظامیان تروریستی آمریکایی مستقر در عراق دست به انتقام زد.

پایگاه خبری خبرنی اردن نیز راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش داد و نوشت: ایران روز سه‌شنبه چهل و یکمین سالروز پیروزی اننقلاب اسلامی را گرامی داشت. این راهپیمایی‌ها به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و سراسر این کشور در حال برگزاری است.

پایگاه صهیونیستی جروزالم پست به همزمانی چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و افزایش تنش بین ایران و آمریکا باه راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اشاره کرده و نوشته است: مردم در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد، اهواز و کرمان با در دست داشتن پلاکاردهای حاوی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.

روزنامه الاهرام مصر هم با پوشش خبری راهپیمایی ۲۲ بهمن در ایران گزارش داد: راهپیمایی‌های گسترده مردم ایران به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مناطق مختلف این کشور علی‌رغم سرما و برودت شدید هوا در ایران برگزار شد. جشن‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران هرساله از 12 بهمن ماه سالروز ورود آیت‌الله خمینی از تبعید به ایران آغاز می‌شود و تا 22 بهمن که سالروز پیروزی انقلاب ایران است، ادامه دارد.

بازتاب شکوه راهپیمایی چهل و یکمین فجر انقلاب در رسانه‌های جهان

شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا نیز به پوشش حضور پرشور مردم در راهپیمایی مردم در سالگرد انقلاب اسلامی در سراسر ایران پرداخت. به گزارش این شبکه خبری افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا و نزدیکی به انتخابات مجلس ایران بر اهمیت این راهپیمایی افزوده است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارش خود درباره راهپیمایی 22 بهمن در ایران به رغم تنش‌های این کشور با آمریکا، شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل و همچنین تصاویر موشک‌های ایرانی را برجسته کرده است.

این رسانه در گزارش خود درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه نوشت: به رغم تشدید تنش‌ها با ایالات متحده، ده‌ها هزار ایرانی امروز (سه‌شنبه) در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها حضور یافتند تا چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

رویترز در این گزارش راهپیمایی مردم در تهران، مشهد، اهواز، کرمان و برخی دیگر از شهرها اشاره و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و پلاکاردهای آنها را برجسته کرده است.

پایگاه خبری العرب الیوم در خبری درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن نوشت: صبح امروز راهپیمایی‌های گسترده‌ای در تهران و سراسر ایران به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده بود.

این پایگاه همچنین گزارش داد: ایران در این مراسم و در چارچوب جشن‌های پیروزی انقلاب خود، از موشک‌هایی جدید رونمایی کرد.

انتهای پیام
captcha