بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مختلف
کد خبر: 3878184
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مختلف

به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مراسم بزرگداشت مختلفی در سفارتخانه‌ها و دفاتر کنسولگری ایران با حضور سفرای ایران و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی در کشورهای مختلف جهان برگزار و بر حمایت از آرمان‌های این انقلاب از جمله دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین تأکید شد.

بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مختلف

به گزارش ایکنا، شبکه العالم عربی به پوشش خبری جشن‌های سالگرد انقلاب در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایران در کشورهای خارجی پرداخت.

«اکیکو سانتو» عضو هیئت دوستی پارلمانی ایران و ژاپن در سفارت ایران در توکیو بر عمق روابط تاریخی بین ایران و ژاپن و نقش ایران اشاره کرد و افزود: ژاپن قصد دارد روابط خود با ایران را گسترش دهد.

مشاور وزیر خارجه ژاپن نیز گفت: برای گسترش روابط دو کشور تمام تلاش خود را خواهد کرد.

«محمد زین‌العابدین»، وزیر فرهنگ تونس نیز بر وجود مشترکات در زمینه‌های مختلف بین ایران و تونس اشاره کرد و افزود: باید برای گسترش همکاری بین دو کشور تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

همچنین مراسم جشنی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب، با حضور شخصیت‌های سیاسی و مسئولان احزاب کرد در کنسولگری ایران در اربیل عراق با برگزار شد.

بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مختلف

در این مراسم «نصرالله رشنودی»، سرکنسول ایران در اربیل، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، نماینده مسعود بارزانی، «هوشیار زیباری» وزیر خارجه پیشین عراق، نماینده نخست‌وزیر و نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان و هیئت‌های بلندپایه اتحادیه میهنی، گوران، سوسیالیست، جماعت اسلامی، حرکت اسلامی و سایر احزاب، فرماندهان نظامی و انتظامی و روسای دانشگاه‌ها، دیپلمات‌های خارجی مقیم، علما، شیوخ، استانداران، تجار و بازرگانان و ... حضور داشتند.

حاضران در این مراسم تاکید کردند انقلاب اسلامی همچون زلزله‌ای بود که کاخ‌های ظالمان و مستکبران را به لرزه درآورد.

در دمشق و غزه نیز شخصیت‌های اسلامی حمایت خود را از موضع انقلاب اسلامی در قضیه فلسطین و مقاومت اعلام کردند.

اسماعیل رضوان، از رهبران حماس در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در مواجهه با دشمن صهیونیستی و دولت آمریکا بود. ایران هماره در معرض فشار و تحریم بوده زیرا از فلسطین و مقاومت دفاع کرده است.

«محمد فؤاز»، عضو مجلس الشعب(پارلمان) سوریه نیز به ایستادگی ایران در کنار محور مقاومت به خصوص در سوریه در جهت مقابله با تروریسم اشاره کرد و آن را نشانه جامعیت انقلاب اسلامی خواند.

انتهای پیام
captcha