بازگشایی مسجد تاریخی سنگاپور
کد خبر: 3878785
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

بازگشایی مسجد تاریخی سنگاپور

مسجد تاریخی «آنگولیا»،‌ یکی از قدیمی‌ترین مساجد سنگاپور، پس از اجرای طرح توسعه و نوسازی به همت شورای امور دینی مسلمانان این کشور بازگشایی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از استریت‌تایمز، مسجد تاریخی «آنگولیا» یکی از قدیمی‌ترین مساجد سنگاپور است که در سال 1890 به همت بازرگانی هندی به نام «محمد صالح یوسف آنگولیا» ساخته شد.
 
افتتاح پروژه توسعه مسجد تاریخی سنگاپور

این مسجد که یک بار در دهه 1970 بازسازی شد و پیش از این گنجایش هزار و پانصد نمازگزار را داشت، اکنون با صرف هزینه 6.3 میلیون دلار، ظرفیت پذیرش 2 هزار و پانصد نمازگزار را دارد.
 
بازگشایی مسجد تاریخی سنگاپور
در مراسم بازگشایی این مسجد که دیروز، 25 بهمن، برگزار شد «ماساگوس ذوالکفلی» وزیر امور مسلمانان سنگاپور و «عیسی مسعود»، رئیس شورای دینی مسلمانان سنگاپور، حضور داشتند.

وزیر امور مسلمانان سنگاپور در سخنانی با ابراز خوشحالی از بازگشایی این مسجد، از کسانی که در تأمین هزینه‌های این طرح مشارکت داشتند، سپاسگزاری کرد و گفت: این پروژه نشانه روح اسلام در سنگاپور است؛ جایی که همه ما در کنار هم هستیم و سرمایه‌های خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهیم.
 
بازگشایی مسجد تاریخی سنگاپور

پیش از اجرای طرح توسعه مسجد، شورای مسلمانان سنگاپور با مشورت جامعه مسلمانان این کشور نظرات آنها را درباره ویژگی‌های مورد نظر خود برای این مسجد جویا شد و بسیاری از این مطالبات در طراحی مد نظر قرار گرفت.
 
انتهای پیام
captcha