اخلاص؛ کلید موفقیت و پیشرفت انسان
کد خبر: 3878888
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران مطرح کرد:

اخلاص؛ کلید موفقیت و پیشرفت انسان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی مطلبی گفت: حضرت فاطمه(س) در حدیثی می فرمایند هر کس که عبادت خالص خود را به‌سوى خدا بالا بفرستد خداى عز‌وجل بالاترین مصلحت را برایش فرو مى‌فرستد. این حدیث به همه دینداران اندرز می‌دهد که برای موفقیت علمی خود، قدم اول را باید اخلاص و بی‌ریایی در عمل قرار دهند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی مطلبی، مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران، ۲۶ بهمن‌ماه با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) به بیان زندگی‌نامه آن حضرت پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در روز ۲۰ جمادی‌الثانی سال پنجم پس از بعثت پیامبر اسلام(ص) در مکه مکرمه، چشم به جهان گشود. دومین سال زندگی آن حضرت با محاصره سخت اقتصادی همراه بود و زمانی که پنج ساله شدند مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه(س) رحلت کردند.
وی ادامه داد: بعد از مدت کوتاهی حضرت ابوطالب(ع) پدر حضرت امیرالمؤمنین(ع) هم از دنیا رفتند و با اتفاقات پیش آمده تمام خدمات یک مادر بر عهده حضرت فاطمه(س) با وجود سن کمی که داشتند، قرار گرفت و سبب شد که پیامبر(ص) درباره ایشان فرمودند ای فاطمه تو ام ابیها هستی.
مطلبی افزود: روزی پیامبر(ص) در مسجدالحرام مشغول به تسبیح خداوند بودند و عده‌ای از مشرکان پلید و کوردل تصمیم گرفتند شکمبه تازه گوسفند را تهیه و آن را بر سر ایشان بریزند، از بین جمعیت آنان ولید بن عتبه این کار را انتخاب کرد، لذا بعد از آنکه این کار ناشایست را انجام داد و خبر به حضرت زهرا(س) رسید، ایشان به شدت متأثر شدند و موقع ورود به مسجد با کلمات محکمی به آنها پاسخ دادند و این نشان از علاقه بسیار زیاد آن حضرت به پدرشان بود.
مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن(ع) با بیان اینکه اخلاص از مهم‌ترین اعمال انسان است، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) در حدیثی می فرمایند «مَنْ أَصْعَدَ إِلَى اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ إِلَیْهِ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ؛ هر کس که عبادت خالص خود را به‌سوى خدا بالا بفرستد خداى عز‌وجل بالاترین مصلحت را برایش فرو مى‌فرستد»، این حدیث به همه دینداران به‌ویژه طلاب اندرز می‌دهد که برای موفقیت علمی خود، قدم اول را باید اخلاص و بی‌ریایی در عمل قرار دهند.
محمد ایمانی‌مهر

انتهای پیام
captcha