فلسطینیان خواستار پیگرد قانونی جنایات رژیم اسرائیل شدند
کد خبر: 3878894
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

فلسطینیان خواستار پیگرد قانونی جنایات رژیم اسرائیل شدند

کمیته قانونی کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج، خواستار پیگرد قانونی جنایات رژیم اسرائیل از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری شد.

فلسطینیان خارج خواستار پیگرد قانونی جنایات اسرائیل شدندبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری الوفاق، کمیته قانونی کنفرانس مردمی فلسطین وکالتنامه قانونی دفتر وکلای لندن را با هدف تقدیم دادخواست با موضوع جنایات اسرائیل در حق مردم فلسطین را امضا کرد.

این اقدام در پاسخ به درخواست داستان دادگاه بین‌المللی کیفری برای آغاز تحقیقات در رابطه با جنایات جنگی رژیم صهیونیستی انجام شده است.

کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج با تأکید بر این که فلسطین دولتی دارای حاکمیت بوده و هست و ملت فلسطین در طول زمان‌ها حاکمان این سرزمین بوده‌اند، تصریح کرد: این حاکمیت با اشغالگری و یا در فقدان سلطه فلسطینیان بر سرزمین خود منتفی نخواهد شد.

این کنفرانس تأکید کرد: تصمیم تحقیق در جنایات رژیم اشغالگر، نخستین گام در محاکمه آنها به خاطر همه جنایاتشان و مخالفت مستمر آنها با قوانین بین‌المللی است.

کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج، دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری را به توسعه تحقیقات خود در ارتباط با انواع جنایات اسرائیل در فلسطین از جمله بازداشت‌های اداری به‌ویژه در ارتباط با زنان و کودکان، انتقال بازداشت‌شدگان به خارج از فلسطین اشغالی، تبعید و اعدام‌های غیر قانونی، قتل عمد شهروندان و تظاهرات‌کنندگان، بمباران خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها و حمله به مکان‌های عبادی و نمازگزاران، روزنامه نگاران، امدادگران و اتومبیل‌های امداد فراخواند.

این کنفرانس ضمن تقدیر از همه مواضع فلسطینی و غیر فلسطینی در تأیید این اقدام، بر ضرورت سرمایه‌گذاری رهبران فلسطینی در این زمینه و پیگرد جنایات اشغالگران صهیونیست تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha