بزرگداشت سردار سلیمانی در اندونزی + عکس
کد خبر: 3879322
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

بزرگداشت سردار سلیمانی در اندونزی + عکس

مراسم چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی،‌ فرمانده سپاه قدس، ابومهدی المهندس، نائب‌رئیس حشدالشعبی عراق و همرزمان آنها روز گذشته، 27 بهمن ماه در مرکز اسلامی جاکارتا (ICC) برگزار شد.

به گزارش ایکنا از اندونزی؛ مرکز اسلامی اندونزی به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، ولادت امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسم جشنی در قالب همایش را برگزار کرد. همچنین بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی روز گذشته در این مرکز برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجید حکیم‌الهی، نماینده ولی فقیه در اندونزی در این همایش به مهمانان حاضر از کشورهای اندونزی، ایران، عراق، پاکستان، هندوستان و افغانستان، سالروز ولادت حضرت زهرا(س) را تبریک گفت و به بیان ویژگی‌های شاخص این بانو و نقش مکتب فاطمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

در ادامه این همایش، محمد خوش‌هیکل آزاد، سفیر ایران در اندونزی نیز به تبیین اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و اندونزی و تأثیر متقابل فرهنگ آنها بر یکدیگر پرداخت و تأثیر انقلاب اسلامی بر رویکرد جدید مردم اندونزی را مورد تأکید قرار داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیشرفت‌های ایران طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های علم و فناوری یاد کرد و آن را از دستاوردهای استقلال و آزادی ایران برشمرد.

دینا سلیمان، کارشناس امور بین‌الملل دانشگاه بندونگ اندونزی، سخنران پایانی این مراسم بود. وی به تبیین نقش زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های 41 سال گذشته ایران پرداخت و این موضوعات را از دستاوردهای بزرگ نگاه امام خمینی به زن مسلمان دانست.

در این همایش گروه‌های تئاتر،‌ سرود و تواشیح به اجرای برنامه با موضوع ولادت حضرت زهرا(س) و پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند.

بزرگداشت سردار سلیمانی

مراسم چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی،‌ فرمانده سپاه قدس، ابومهدی المهندس، نائب رئیس حشدالشعبی عراق و همرزمان آنها روز گذشته، 27 بهمن در مرکز اسلامی جاکارتا(ICC) برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجید حکیم‌الهی در این مراسم به ویژگی‌های منحصر به فرد شهید سلیمانی اشاره کرد و از وی به عنوان شخصیتی تأثیرگذار در تحولات جدید خاورمیانه و امید مظلومان منطقه یاد کرد.

وی سردار سلیمانی را بزرگترین دشمن داعش و قدرت‌های استکباری معرفی کرد که وجودش سبب رهایی مظلومان کشورهای مختلف از ظلم و ستم تروریست‌های تکفیری شد.

ظهیری مصراوی، مسئول روابط بین‌الملل نهضت‌العلمای اندونزی نیز با تجلیل از شخصیت سردار سلیمانی، وی را الگویی بی‌نظیر برای آزادی‌خواهی همه جوامع اسلامی معرفی کرد.

وی از شهید سلیمانی به عنوان نیروی تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) و سرداری ولایت‌مدار یاد کرد که پیامش طی سال‌ها روشنی‌بخش همه آزادی‌خواهان جهان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha