فعالیت‌های مسلمانان اندونزی در محکومیت ترور سردار سلیمانی
کد خبر: 3870681
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

فعالیت‌های مسلمانان اندونزی در محکومیت ترور سردار سلیمانی

گروه بین‌الملل ــ رئیس مرکز اسلامی جاکارتا، انتشار بیانیه نهضت‌العلما و مجلس‌العلما، چاپ 10 مقاله در حمایت از محور مقاومت و... را از جمله اقدامات مسلمانان اندونزی در محکومیت ترور سردار سلیمانی مطرح کرد.

حجت‌الاسلام مجید حکیم‌الهی، رئیس مرکز اسلامی جاکارتا، در گفت‌وگو با ایکنا؛ اظهار کرد: با انتشار خبر به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، مردم مسلمان اندونزی اعم از شیعه و اهل تسنن با ارسال پیام تسلیت به مقام معظم رهبری و برگزاری مراسم سوگواری، خود را در این مصیبت شریک دانستند و این جنایت را محکوم کردند.

وی درباره اقداماتی که به این منظور در اندونزی انجام شده است، گفت: انتشار بیانیه نهضت‌العلما در محکومیت به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همچنین بیانیه مجلس‌العلمای اندونزی در محکومیت آمریکا از این جمله است.

حکیم الهی همچنین از برگزاری مراسم در مرکز اسلامی جاکارتا و شهرهای بندونگ، مالنگ، دپوک، ماکاسار و سایر مراکز و مؤسسه‌ها خبر داد و ابراز کرد: 10 مقاله در رسانه‌ها به منظور حمایت از محور مقاومت به چاپ رسیده است. آمار بیشترین میزان اخبار و عکس‌های شبکه‌های اجتماعی در اندونزی نیز به شهادت سردار قاسم سلیمانی اختصاص داشت.

وی اظهار کرد: پوشش خبری گسترده شبکه‌های تلویزیونی اندونزی و ارتباط مستقیم با طلاب و دانشجویان ایرانی مقیم قم و تهران از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

حکیم الهی همچنین به پوشش خبری گسترده بیانات مقام معظم رهبری و مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی و همراهان وی اشاره کرد.

وی از امضای طومار در محکومیت آمریکا و حمایت از محور مقاومت و برگزاری مراسم تحلیل و قرائت قرآن از سوی اهل تسنن درباره این رویداد، به عنوان دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد. برگزاری میزگرد در تلویزیون اندونزی به منظور حمایت از ایران نیز در همین راستا صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha