ضرورت تبلیغات برای رشد اقتصاد اسلامی در نیجریه
کد خبر: 3879352
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
مقام نیجریه‌ای خواستار شد؛

ضرورت تبلیغات برای رشد اقتصاد اسلامی در نیجریه

رئیس خزانه‌داری نیجریه خواستار افزایش آگاهی از امور مالی اسلامی در نیجریه از طریق برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها، تلاش رهبران عالی امور مسلمانان، گزارش‌های تحقیقاتی و تبلیغات رسانه‌ای برای رشد اقتصاد اسلامی در این کشور شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه، بانجی فهینتولا(Banji Fehintola) مدیر ارشد و رئیس خزانه‌داری نیجریه اعلام کرد: افزایش آگاهی عمومی اصلی‌ترین عامل رشد اقتصاد اسلامی در نیجریه است. از منظر جهانی، امور مالی اسلامی هنوز از مشکلات استانداردسازی رنج می‌برد و مانع انتشار اوراق بهادار معمولی به شیوه اسلامی می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: امور مالی اسلامی توانایی پذیرش گسترده در بازار جهانی مالی را به عنوان منبع تأمین مالی دارد.

وی همچنین خواستار افزایش آگاهی از امور مالی اسلامی در نیجریه از طریق برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها، تلاش رهبران عالی امور مسلمانان، گزارش‌های تحقیقاتی و تبلیغات رسانه‌ای برای رشد اقتصاد اسلامی در این کشور شد.

فهینتولا اظهار امیدواری کرد که محافل مالی و اقتصادی نیجریه درک مناسبی از مسئله و رشد اقتصاد اسلامی داشته باشند، چرا که تحقق آن باعث رونق اقتصادی کشور خواهد شد.

به گفته وی،‌ نیجریه گام‌های مؤثری برای چاپ اوراق بهادار اسلامی(صکوک) برداشته است، ولی قطعاً تا رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله زیادی دارد و می‌تواند با مشارکت سرمایه‌گذاران نقش مهمتری در بازار سرمایه‌گذاری اسلامی بازی کند.

انتهای پیام
captcha