ثبت خاطرات در مکتب‌خانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی
کد خبر: 3879559
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

ثبت خاطرات در مکتب‌خانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی

مکتب‌خانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف آشنایی دانشجویان با اندیشه‌های سیاسی و فرهنگی سردار دل‌ها فعالیت خود را در قم آغاز کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم افتتاحیه مکتب‌خانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با شعار «سلیمانی نماد مسلمانی» و با هدف آشنایی دانشجویان با اندیشه‌های سیاسی و فرهنگی سردار قاسم سلیمانی، 28 بهمن‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در این مراسم طی سخنانی درباره آثار و برکات نماز، گفت: نماز اولین قدم سیر الی‌الله است و مواجه شدن با حقیقت نماز باعث لذت بردن از نماز می‌شود.
وی با بیان اینکه هدایت به‌سوی نماز یک فعالیت است و نیاز به زمینه‌سازی دارد، افزود: بهتر است نمازگزار بعد از نماز به دعا، ذکر، تلاوت قرآن، تفکر در عظمت خداوند و سجده شکر بپردازد.
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت اظهار کرد: عبادت خداوند متعال و اطاعت از مقام ربوبی، امری فطری و ریشه در نهاد انسان‌ها دارد.
لطفیان سرگزی با بیان اینکه فلاح و رستگاری این است که انسان آزاد، عزیز و سربلند زندگی کند و این جز در سایه اقامه نماز میسر نمی‌شود، ادامه داد: اساسی‌ترین مسئله در گرایش دیگران به نماز، عامل بودن خودمان به مسئله نماز است.
وی با اشاره به شیوه آموزش اصول عقایدی و اخلاقی، گفت: تربیت دینی تنها از راه گفتار نیست، بلکه این امر باید با عمل همراه باشد.
یادآور می‌شود، مکتب‌خانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همت جمعی از دانشجویان شهر قم با هدف آشنایی جامعه جوان با سبک زندگی و اندیشه‌های سیاسی ــ عرفانی سردار شهید قاسم سلیمانی فعالیت خود را آغاز کرده است که در این طرح جهادی، خاطرات سردار دل‌ها جمع‌آوری می‌شود.
علاقه‌مندان جهت عضویت افتخاری در این طرح جهادی می‌توانند مطالب خود را از طریق پیام‌رسان‌های سروش یا ایتا به شماره 09126519701 ارسال کنند.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha